10 dotari si materiale didactice necesare in scoli

Am modificat articolul ultima data pe: 27.09.20

 

Scoala este locul in care copilul, apoi adolescentul va petrece mai multe ore pe zi timp de 9 luni pe an, si aceasta in cei mai importanti ani ai vietii sale, si anume cei ai descoperirii, explorarii si invatarii propriei persoane si universului inconjurator. Sa vedem impreuna de ce dotari au nevoie elevii pentru ca activitatile si sederea sa fie elemente placute si antrenante, dar si utile.

 

Deoarece invatarea si descoperirile, nevoile si dorintele nu sunt programabile in timp sau in spatiu, spatiul scolar nu trebuie nicicum sa se transforme pentru profesori in locuri de munca extenuante, solicitante, iar pentru elevi in locuri lipsite de orice distractie, neinteresante in evolutia individuala sau a grupului. Iata cateva elemente care usureaza eforturile, stimuleaza curiozitatea si entuziasmul si contribuie activ la formarea unor deprinderi utile intr-un cadru prietenos.

 

Mobilier

Oricine stie cum arata o sala de clasa dintr-o scoala traditionala. Din ce in ce insa, mobilierul scolar se diversifica, tinand cont de o sumedenie de factori: varsta elevilor si inaltimea lor; lucrul individual sau in grup; cerintele specifice ale unor laboratoare (chimie, biologie, informatica etc.) si, nu in ultimul rand, design, ergonomie si siguranta.

Planse

Implicarea unei palete cat mai largi de simturi in activitatea de predare-invatare are un efect benefic asupra usurintei cu care elevii reusesc sa retina, sa inteleaga si sa opereze noi cunostinte. Contactul vizual cu reprezentare schematica a unor notiuni sau reguli generale le va ramane intiparita in minte, mai ales daca plansele respective vor fi afisate tot timpul.

 

Jocuri

In special pentru grupele mai mici de varsta (in primul rand la clasa 0, cand copiii fac trecerea de la gradinita la scoala si clasele ciclului primar), invatarea prin joc ramane facinanta si va avea un efect nesperat de bun asupra micutilor, care vor descoperi noile cunostinte si si le vor insusi ca niste buretei. Nici pentru elevii mai mari nu trebuie insa ocolite jocurile, care ar trebui sa se gaseasca in dotarea oricarui laborator de limbi straine sau de stiinte.

 

Harti

Geografia si istoria sunt materii deosebit de importante pentru formarea tinerilor, stimulandu-i sa asocieze permanent locuri, evenimente si cronologie si sa-si creeze o constiinta profunda a apartenentei la o anumita cultura.

Cercetatorii afirma ca 80% din informatiile care circula in lume sunt legate de locatia spatiala a evenimentelor si faptelor. In acest context, utilizarea hartii, in primul rand in cursurile de stiinte umaniste elementare si secundare este esentiala pentru construirea cunostintelor si abilitatilor necesare descoperirii acestor materii. Intr-adevar, este un instrument de reprezentare, vizualizare a elementelor abstracte, de cautare de legaturi, analiza si sinteza. 

Indiferent daca este statica sau interactiva, harta este intens prezenta in viata de zi cu zi a cetatenilor secolului XXI.

 

Acces la internet

Utilizarile pedagogice si educationale ale internetului pentru predare evolueaza. Utilizarea resurselor online necesita o conexiune puternica la internet (pentru proiectia videoclipurilor online, pentru utilizarea simultana a aplicatiilor online de catre mai multe computere sau tablete in clasa, pentru proiecte specifice, cum ar fi video-conferinte). Calitatea conexiunii la internet depinde de infrastructura de retea din scoala, de oferta furnizorului de retea și de tehnologiile disponibile in zona in care se afla scoala.

In functie de locatie, exista diferite solutii tehnice: linie telefonica clasica, fibra optica, satelit, wi-fi. Autoritatile locale vor beneficia de o comparatie a diferitelor oferte tehnice si comerciale ale furnizorilor de acces disponibile pe piata. Acest lucru va verifica daca scolile sunt eligibile pentru viteze mai bune de internet sau contracte mai ieftine.

Proiectie video si tabla alba interactiva

Accesul la resursele digitale imbogateste varietatea materialelor educationale utilizate (fotografii, videoclipuri, pagini web, resurse audio etc.). Acesta este reprezentat de dispozitivul de proiectie video, asociat cu un sistem de sunet eficient, care va folosi la maximum aceste resurse.

Dupa cum arata profesorii care au un videoproiector permanent in clasa lor, utilizarea acestuia duce la reducerea numarului de fotocopii. Gestionarea si lizibilitatea afisajelor colective este imbunatatita prin accesarea documentelor utile la momentul potrivit, intr-un format adecvat.

Interactivitatea care poate fi integrata in videoproiector ​​sau intr-un ecran promoveaza constructia colectiva a cunostintelor, face posibila vizualizarea instantanee a efectelor unei actiuni si posibilitatea de a o repeta, pentru a urmari realizarile clasei si pentru utilizarea ulterioara. Folosita de un grup mic de elevi, aceasta functionalitate va oferi posibilitatea rezolvarii unei sarcini impreuna, in conditii bune de partajare a suportului.

 

Suprafata de proiectie

Asociata videoproiectorului, de obicei este materializata intr-un ecran de proiectie care accepta un format de 16:10 si care corespunde unei suprafete de 2m x 1,20 m. Acesta poate fi fixat pe un suport reglabil pe inaltime, care va permite utilizarea de catre persoane de varste si inaltimi diferite. Suprafata de proiectie nu trebuie sa fie lucioasa.

Solutii de tiparire

In functie de configuratia spatiului si de politica scolii, solutiile de tiparire pot fi atasate unei clase, impartite intre mai multe clase sau de intreaga scoala. Partajarea imprimantelor sau a fotocopiatoarelor, care este mai economica din punctul de vedere al costurilor de exploatare, se bazeaza pe implementarea unei retele cu fir in scoala. De obicei, fotocopiatoarele actuale au si functie de imprimanta si integreaza si un scaner pentru digitalizarea documentelor.

 

Inregistrare audio

Curricula elementare pun mult accent pe exprimarea orala in educatie, atat in ​​gradinita, cat si in scoala primara si gimnaziala. Discursul in public, participarea la un dialog, o dezbatere, o lectura teatrala sau un interviu sunt toate activitati care pot beneficia de inregistrarea digitala. Ca sa nu mai vorbim de exercitiile de dictie din cadrul orelor de limbi straine, pretabile pentru orice ciclu de invatamant.

Inregistratorul de sunet permite: memorarea activitatilor, comunicarea, imbunatatirea abilitatilor prin reascultare, facilitarea trecerii de la oral la scris pentru proaspetii scolari.

Computere si tablete digitale

In ultimii ani, oferta de tablete digitale a crescut. Aceste materiale, concepute pentru uz individual, sunt oferite pentru utilizare scolara. Mobilitatea si usurinta de folosire sunt principalele avantaje ale acestor dispozitive.

Ele fac posibila luarea de notite sub forma de texte, fotografii, videoclipuri, inregistrari audio, consultarea resurselor de pe Internet, sau a unor lucrari publicate in forma digitala. De asemenea, instrumente de comunicare, tabletele iti permit sa transferi si sa partajezi cu usurinta propriile rezultate.

Datorita dimensiunilor mici si a alimentarii autonome, isi gasesc cu usurinta locul pe pe banca. Formatul lor permite, de asemenea, activitati in grupuri mici de elevi.

Tabletele digitale nu inlocuiesc computerele, pentru care furnizarea de programe de invatare este foarte dezvoltata si care sunt mai potrivite pentru proiectarea documentelor elaborate, care integreaza text si imagini.

 

Aboneaza-te
Anunta despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
DMCA.com Protection Status