Dieta Rina detaliata

Am modificat articolul ultima data pe: 02.12.20

Acest site web este sustinut de catre cititori. Cand cumparati un produs prin linkurile de pe site-ul nostru, putem castiga un mic comision de afiliere. Verificati aici mai multe informatii despre noi..

 

Dieta este una disociata, in prima zi consumi proteina, in cea de-a doua amidon, in cea de-a treia carbohidrati, iar in a patra, vitamine. Dupa ce ai repetat de 7 ori acest ciclu, in a 29-a zi este permis sa bei doar apa. Nu ai limita in ceea ce priveste cantitatea, iar regimul se tine timp de 3 luni. 

 

Toate detaliile si cateva retete pentru dieta Rina gasesti in articolul de mai jos. Asa ca, dupa ce il vei citi, te vei putea hotari mai usor, daca acest regim ti se potriveste si te ajuta sa pierzi kilogramele in plus.

Cum a aparut dieta Rina si ce presupune?

Dieta Rina a fost conceputa de catre un nutritionist american si a devenit foarte cunoscuta, deoarece o multime de celebritati au reusit sa elimine kilogramele in plus datorita ei. Aceasta se bazeaza pe combinarea unor grupe de alimente ce ajuta la eliminarea tesutului adipos. 

Este o dieta disociata, ce dureaza 90 de zile. Nu se bazeaza pe cantitatea de calorii consumata, ci pe tipul alimentelor pe care le mananci. Poti consuma orice, atata timp cat respecti categoria din acea zi.  

Principiul disocierii ajuta la scaderea in greutate, deoarece se presupune ca stomacul are nevoie de o perioada diferita de timp pentru a digera fiecare categorie de alimente. Ca sa tii aceasta dieta, trebuie sa consumi in 4 zile alimente diferite, iar acest proces se repeta timp de 90 de zile. In prima zi este necesar sa mananci doar proteina, a doua zi amidon, in a treia carbohidrati, iar in a patra zi vitamine. 

Dupa aceste zile reiei ciclul, incepand din nou cu alimentele ce contin proteina. In ziua 29 din luna, dupa ce au trecut deja 7 cicluri, se bea doar apa. Aceasta are rolul de a detoxifia organismul. Dieta Rina detaliata te va ajuta sa intelegi ce ai voie sa mananci si cum.

 

Dieta Rina ziua 1 –proteine

In intervalul 04:00-12:00 ai voie sa consumi doar fructe, din doua in doua ore. Asadar, micul dejun va fi format doar din aceste alimente. Ai voie sa mananci orice fruct, insa cu doua ore inainte de masa de pranz, nu mai este permis acest lucru. Amestecul de fructe poate fi si sub forma de fresh-uri, insa nu este voie sa folosesti zahar.

Pranzul trebuie sa fie format din alimente bogate in proteine. Nu ai limita la cantitate, asa ca, poti avea o masa copioasa. Este permisa carnea de pasare, vita, curcan, porc, iepure, branza de vaci sau orice tip de lactate, frisca si ou. 

Carnea poate fi preparata in orice fel doresti, chiar si prajita in putin ulei. Asadar, poti sa prepari diverse retete cu pui si sa le combini cu salata din legume proaspete sau pregatite la cuptor. Este important sa nu amesteci sursele de proteine. 

Deci, daca ai ales sa mananci carne, consumi toata ziua doar acest aliment, preparat sub diferite forme. Chiar daca toata elementele prezentate sunt proteice, ele nu au aceeasi textura, de aceea sunt digerate diferit de stomac. 

La cina, mananci acelasi aliment proteic ca la pranz, doar ca portia se reduce la jumatate. Seara nu este permis consumul de paine sau supa, iar intre cele doua mese trebuie sa fie un interval de cel putin 4 ore.

Dieta Rina ziua 2 – amidon

In cea de-a doua zi se respecta aceleasi reguli la micul dejun, chiar daca pe parcursul zilei consumi o alta grupa de alimente. Totusi, pe langa fructe poti sa mai adaugi si nucile sau semintele neprajite.

Meniul la dieta Rina in cea de-a doua zi este format din legume cu un continut bogat in amidon. Printre acestea se numara: fasole uscata sau verde, linte, mazare, naut, orez, cartof, hrisca, soia. Este important sa consumi alimentele neprocesate. Acestea trebuie sa-si fi pastrat forma si culoarea, pentru a avea aceiasi nutrienti. 

Poti manca produsele fierte, inabusite sau prajite cu putin ulei. Meniul format il poti asorta cu o salata de legume sau chiar si cu o felie de paine. Cina trebuie sa contina aceleasi produse, dar portia este injumatatita. De asemenea, intre pranz si cina trebuie sa treaca 3 ore, cel putin.

 

Dieta Rina ziua 3 – carbohidrati

Micul dejun este la fel ca in celelalte doua zile si este permis chiar si consumul de seminte sau nuci in stare cruda. Cand vine vorba de alimentele bogate in carbohidrati, in lista se afla si paste, pizza, mamaliga, prajituri, produse de patiserie, cereale, covrigi. Asadar, meniul de pranz include aceste alimente. 

Daca alegi sa consumi pizza, opteaza pentru o varianta ce nu contine carne sau lactate. Aceeasi regula este si la paste, iar aluaturile ar fi indicat sa nu aiba pe lista componentelor drojdia. Cina poate fi formata din aceleasi alimente ca cele de la pranz, doar ca portia trebuie sa fie mai mica. Mai poti manca o inghetata, tort sau ciocolata neagra. Intre pranz si masa de seara trebuie sa treaca cel putin 3 ore.

Dieta Rina ziua 4 – vitamine

In ziua a patra trebuie sa consumi fructe si legume. Acestea pot fi mancate in stare cruda, fierte sau pe aburi. Daca nu stii ce sa adaugi in meniu, poti cauta pe internet retete cu conopida, ardei, dar poti sa consumi si fresh-uri de fructe, de preferat cu tot cu coaja. Nu este permisa painea sau supa, iar intre mese trebuie sa ai minimum 2 ore.

Ca sa intelegi mult mai usor principiile dietei Rina, tabelul de pe internet iti poate fi de folos. Acesta sintetizeaza toate informatiile pentru fiecare zi in parte, astfel ca te poti ghida mai usor. Nu uita ca dupa ce finalizezi cele 7 cicluri a cate 4 zile, trebuie sa tii o zi post negru si sa consumi doar apa.

 

Dieta Rina – mentinere

Dupa ce urmezi o cura de slabire este greu sa nu ai parte de efectul yo-yo. Nu la fel se intampla si cu dieta Rina, deoarece dupa pierderea kilogramelor urmeaza perioada de mentinere ce are o durata de 3 luni. 

In timpul celor 90 de zile poti combina tipuri de alimente din fiecare categorie in parte, insa continui sa ai un regim disociat. De exemplu, carnea poate fi combinata cu branza sau oualele, iar in timpul meselor poti manca si 2-3 feli de paine. Ca sa intelegi mai bine care sunt asocierile benefice, online gasesti un tabel asemanator cu cel din timpul dietei.

Dieta Rina – retete

Dupa ce ai inteles care sunt regulile regimului, deoarece ti-am prezentat dieta Rina detaliata pe zile, iti spunem si cateva retete pe care le poti include in meniu.

In ziua in care ai proteina poti manca la pranz un pui facut pe gratar, cu o salata de rosii in care ai adaugat usturoi si ceapa la discretie. Mai poti face chifteluta de curcan la cuptor, pe care le asortezi cu o salata din cruditati. Pentru seara, pregateste un peste la cuptor sau gratar, cu sos de usturoi.

In ziua in care ai amidon poti manca fasole verde cu usturoi sau fasole uscata batuta. Nici legumele la cuptor nu sunt excluse sau o supa crema de legume. Poti consuma la cina acelasi lucru ca la pranz, iar in aceasta zi sunt permise si o felie de paine la masa.

In ziua a treia, cea cu carbohidratii, dieta Rina are meniul cel mai usor de facut, deoarece ai acces la toata alimentele nepermise, cu conditia sa nu le amesteci cu proteine sau lactate. Poti consuma foietaj, o prajitura, paste cu legume sau chiar pizza. Asadar, dupa ce ai facut aluatul, deasupra pui spanac, rosii, mozzarella, usturoi, sare si piper.

In ziua a patra ai voie doar legume si fructe, dar daca iti place conopida, ai retete ce includ aceasta leguma si impreuna cu ciupercile, ceapa, usturoiul, patrunjelul si otetul de mere, poti face o supa crema. Toate legumele se fierb, apoi se pun in blender, se adauga usturoiul, otetul de mere si patrunjelul si se potriveste la gust cu sare si piper. Mai poti face diverse salate din castraveti, morcov si rosii. 

O alta reteta potrivita acestei zile este salata de mango. Intr-un castron tai un frunct de mango, impreuna cu un mar. Tragi la tigaie jumatate de cana de caju, impreuna cu o lingura de otet balsamic, putina scortisoara si putin ghimbir. Amestecul il torni peste fructele taiate. Daca variantele acestea nu sunt pe gustul tau, mai poti gasi idei dand o cautare pe internet dupa retete dieta Rina.

Sfaturi si beneficii

Ca sa vezi rezultatele este obligatoriu sa respecti ordinea zilelelor. De asemenea, este esential ca in timpul dietei sa consumi cel putin 2l de apa pe zi. Chiar si dupa ce te-ai decis sa nu mai respecti intocmai dieta Rina pe zile, este indicat sa continui sa mananci la micul dejun doar fructe. Insa ca sa nu simti disconfort, le poti exclude pe cele care iti produc aciditate. Principalul beneficiu al dietei il reprezinta faptul ca poti manca orice si, fara pastile pentru slabit, reusesti sa pierzi kilogramele in plus. 

Acest regim te ajuta sa schimbi modul in care te hranesti, facandu-te sa pui accent pe alimente sanatoase si sa ai un program de masa bine stabilit. Chiar daca pierzi in greutate nu te infometezi, pentru ca dieta Rina are un meniu in care nu conteaza cantitatea de alimente, ci categoria din care acestea fac parte. Regimul da rezultate bune si in cazul persoanelor obeze care au de pierdut mai mult de 25kg, iar efectul yo-yo este eliminat, deoarece dupa ce ai pierdut kilogramele in plus, urmeaza o etapa de mentinere, ce ajuta la reglarea metabolismului. 

Pe langa toate aceste avantaje, nu vei fi nevoita sa numeri caloriile pe care le consumi in timpul zilei, iar datorita faptului ca nu este un regim restrictiv, poate deveni un stil de viata. Pentru ca rezultatul sa fie cel dorit, este indicat sa bei sucuri din fructe proaspete si sa eviti consumul de bauturi alcoolice. De asemenea, la sfarsitul fiecarei mese de pranz este recomandat sa bei o cana de ceai fierbinte. 

Daca ai probleme cu digestia, in zilele in care trebuie sa mananci doar proteina s-ar putea sa simti un disconfort, de aceea trebuie sa incluzi in meniu si amestecuri cu proprietati laxative. 

Regimul alimentar te va ajuta sa pierzi tesutul adipos, dar daca iti doresti ca efectele sa fie mai rapide si corpul sa arate mai bine, ar trebui ca in timpul dietei sa faci mai multa miscare decat in mod normal. Pe tot parcursul regimului poti consuma cafea neagra, dar neindulcita cu zahar si in oricare din cele 4 zile poti adauga pe langa alimentele acceptate salate sau garnituri din legume.

 

Dieta Rina – pareri

Chiar daca regimul nu presupune limitare in ceea ce priveste cantitatea de alimente pe care o consumi, unele persoane considera ca dieta este restrictiva, deoarece este dificil sa consumi doar apa in ziua 29. De asemenea, sunt persoane care nu recomanda disocierea carbohidratilor de proteina, deoarece se considera ca aceasta combinatie are o cantitate mare de nutienti. 

Daca urmezi indeaproape indicatiile privind dieta Rina detaliate in tabel (il gasesti foarte usor, online) se presupune ca vei slabi 25kg in cele 3 luni, adica cate 2kg pe saptamana. Aceasta pierdere este considerata accelerata si nesanatoasa de catre unii nutritionisti, insa ea depinde si de metabolismul persoanei, de cat de activa e aceasta si de greutatea initiala si cantitatea de grasime depozitata. 

Avand in vedere ca, pentru a avea rezultate, trebuie sa tii regimul timp de 90 de zile, iar dupa aceea urmeaza perioada de mentinere care dureaza tot atat, multe persoane considera ca este un regim dificil, deoarece necesita un angajament pe termen lung.

 

 

 

Aboneaza-te
Anunta despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
DMCA.com Protection Status