fbpx

Cele mai bune casti de studio

Am modificat articolul ultima data pe: 20.08.19

 

Cele mai bune casti de studio – Recomandarile noastre pentru 2019

 

Cauti niste casti noi de studio? Daca stii dupa e sa te uiti, te poti asigura ca vei face o achizitie care sa iti aduca foloase, si, pentru a-ti da o mana de ajutor, am cercetat piata si am creat un ghid de cumparaturi pentru tine, iar, daca nu ai timp sau, din oarece motiv, nu vrei sa il citesti, iti facem si doua propuneri apreciate de cumparatorii romani, potrivit recenziilor online. Prima este Audio-Technica ATH-M20x, un set semi-profesional dinamic, cu fir lung, de 3 m, recomandat pentru monitorizare, mixing si tracking in studiouri. Una din caracteristicile care scot device-ul in evidenta este raspunsul ajustat pentru sunete joase, ce se traduce prin bass puternic si profund. Au o putere maxima de 700mW si o impedanta de 47 Ohmi, fiind de tip inchis, asa ca nu vei auzi zgomotele din jurul tau atunci cand asculti muzica, iar aceasta nu se va revarsa si celor din jurul tau. O buna alternativa, daca nu iti plac acestea, este modelul AKG K121 Studio.

 

 

Tabel de comparatie

 

Plusuri
Minusuri
Concluzie

Cele mai bune!

Audio-Technica ATH-M20x
Click aici pentru pret!

Un produs de la un brand cunoscut pe aceasta nisa de piata, articolul acesta se axeaza pe redarea frecventelor joase, mentinand insa fidelitatea inaltelor cu sau fara ajutor in ce priveste amplificarea, cu un design care faciliteaza izolarea fonica de ambele parti, pentru o experienta echilibrata si confortabila pentru durate lungi de timp.

Folosirea in mod uzual, prin conectare la laptop sau PC, reduce volumul perceput, fiind necesare ajustari din partea software, din ce spun cei care au incercat castile.

Cu redare echilibrata a frecventelor, in special a celor de bass, produsul este recomandat celor care activeaza in sfera mixaj-ului de club si a celor ce prefera acest tip de sunete.

A 2-A OPTIUNE!

AKG K121 Studio
Click aici pentru pret!

Pentru ca au o sensibilitate mare, castile acestea sunt capabile sa atinga un volum superior, pe care sa il mentina stabil cu sau fara amplificare, reproducand sunete variate in ce priveste plaja de frecventa posibila, punand la dispozitia cumparatorului conectori speciali si un design semi-deschis, potrivit inregistrarilor in confortul studioului personal.

Avand in vedere ca se folosesc cupe supra-aurale, pentru multi posibili utilizatori acest aspect devine o povara, caci poate duce la disconfort pe perioade mai indelungate de purtare.

Luand in considerare caracteristicile articolului, putem spune ca acesta se adreseaza profesionistilor care prefera un produs cu stil si performante pe masura costurilor de achizitie.

Yamaha HPH-MT7 Black
Click aici pentru pret!

Modelul acesta pentru mixaj, usor de transportat, se dovedeste util in timpul inregistrarilor sau concertelor, caci permite intoarcerea cupelor pentru ascultare cu o ureche atunci cand utiizatorul trebuie sa fie atent si la ce se vorbeste in jurul sau, dispunand totodata si de redare naturala si echilibrata a notelor dintr-o gama de frecvente variate.

Pentru a se mentine calitatea sunetului si la un volum ridicat, de care produsul este capabil, va fi nevoie de investire intr-un amplificator, potrivit recenziilor.

Modelul acesta imbina utilul cu ergonomia, aflandu-se in randul celor mai apreciate casti pentru utilizare profesionala, atat in studio, cat si la DJ set-uri sau evenimente cu continut muzical.

 

 

Cum alegi casti bune de studio

 

Ghidul cumparatorului

Desi e o intrebare pe care poate o auzi in fiecare zi, mai ales daca activezi in domeniu, “care sunt cele mai bune casti de studio pentru ce am eu nevoie?” nu va avea un raspuns unic, caci fiecare viitor utilizator are propriile preferinte. Pentru ca exista multiple tipuri de astfel de gadgeturi in diferite modele la preturi pentru toate buzunarele, isi va gasi fiecare cate o pereche cu care sa inceapa sau sa continuie periplul in lumea muzicii. Pe din afara, arata exact ca niste casti obisnuite, insa se diferentiaza de acestea prin prisma specificatiilor si a designului in general mai fluid, adecvat purtarii confortabile pentru perioade lungi de timp.

Dar, daca iti cumperi pentru prima oara astfel de articole Hi Fi, asa cum mai sunt ele cunoscute, cum poti sti care iti vor fi mai de folos? Noi incercam sa te ajutam sa faci o achizitie inspirata, oferindu-ti cateva criterii de selectie importante atunci cand “vanezi” asa ceva:Tipuri: Prima diferentiere se face intre modelele ear-fit, circum-aurale si supra-aurale.

Cele ear-fit se folosesc in interiorul urechii, impartindu-se in doua sub-categorii, in-ear (care se introduc in canalul auditiv) si ear-buds (pe exteriorul urechii). Mai populare in randul profesionistilor sunt, bineinteles, cele in-ear, caci ofera o fixare mai puternica si izoleaza sunetele mai eficient.

Si, pentru ca exista multipli producatori in comert, poti alege un model de casti de studio profesionale facute la comanda, daca iti permite buzunarul, acestea fiind cele mai scumpe, de multe ori realizate prin luarea de amprente ale urechilor, sau variante clasice cu fir, ori wireless. Se pot conecta si la dispozitive mobile, conferind la randul lor o oarecare mobilitate in studio sau in timp ce mixezi la un eveniment, insa nu vor ajuta pe cei ce lucreaza cu frecvente joase (basisti, tobari).

Variantele circum-aurale se pozitioneaza in jurul urechii, avand cupe proeminente, cu captuseala din burete sau spuma de memorie, care sa asigure confortul la purtare mai indelungata, si care inconjoara si acopera in intregime urechea, fiind pozitionate pe oase. Cum pavilionul nu este de obicei atins de aceasta constructie, se dovedesc confortabile pentru majoritatea purtatorilor.

In plus, avand in vedere dimensiunile mai mari, si boxele interne (driverii) pot fi mai voluminoase si, deci, mai puternice. Sunt disponibile in variante cu si fara fir, fiind utilizate cel mai adesea in studio, caci sunt mai grele decat suratele lor. Insa numarul divers de modele din comert si caracteristicile acestora le fac extrem de atractive pentru DJ si producatori de muzica, reprezentand totodata si spuma producatorilor de top.

Nu gasesti multe optiuni profesionale supra-aurale, insa si ele exista pe piata de profil, fiind mult mai costisitoare, avand de obicei dimensiuni medii, potrivite tuturor categoriilor de varsta. In plus, se pot transporta fara dificultate si chiar purta pe strada, la sala ori in casa, scotandu-te in evidenta si cand esti in public, nu doar in studio. Nu sunt extrem de confortabile, mai ales pentru cei cu lobi mari, caci intra in contact cu acestia, insa compenseaza printr-un sunet mai plin si un design adesea fabulos.

Earpad-urile (pernutele) ce acopera difuzorul pot fi mai subtiri (deci mai putin confortabile) ori mai groase (cu captuseala din spuma cu memorie sau poliuretanica), acoperite de piele (sintetica sau naturala) si o bareta din metal rezistent, fiind fiabile in timp. Reprezinta alegerea cea mai de pret pentru cei ce calatoresc mult, asa ca, daca ai de gand sa mergi in turneu si ai nevoie de casti profesionale cu diferite accesorii pentru conectare, acestea vor fi o alegere inspirata. In plus, in comert se gasesc si variante fara fir, ce permit miscarea libera in jurul setup-ului de mixaj, insa pot exista mici intarzieri de sunet cauzate de conexiunea Bluetooth.

 

Design: Constructia castilor de studio, care e reprezentata de partea ce acopera driverul in spate, in zona opusa urechii, este importanta, acestea fiind de obicei deschise (open-back) sau inchise (closed-back).

Variantele deschise au un finisaj asemanator unei site sau unul grilaj, permitand sunetului sa “scape”, asa incat cei din jur sa detecteze sunetul din aceste casti de studio, la preturi bune. Putem spune, deci, ca nu sunt foarte bine izolate, insa produc sunete mai naturale, echilibrate din punctul de vedere al frecventei, si similare celor scoase de boxe, desi bass-ul va cam lipsi (asa ca sunetele inalte sunt mai evidente). Confera un sentiment de realism si asigura ventilatia, fiind adecvate folosirii pentru perioade mai lungi de timp. Insa, pe masura ce cei din jur aud ce asculti, si tu vei auzi ce se intampla, nefiind deci cele mai potrivite pentru munca in colectivitate, ci mai degraba intr-un studio propriu.

Cele inchise sigileaza complet sunetele, neavand vreo cale de acces, asa ca, atat tu, cat si cei din jur, va veti bucura de izolare fonica superioara. Partea mai putin pozitiva este insa ca presiunea creata va produce frecvente mai joase mai intense pentru utilizator, adecvate celor ce compun muzica, caci bass-ul va fi mult mai proeminent. Sunt insa mai putin confortabile, si urechile pot transpira, iar efectul de spatialitate al muzicii este redus, asa ca experienta aceea scenica simtita la variantele deschise va lipsi. In pofida micilor neajunsuri, aceste modele sunt cele mai populare pe piata, in special in sfera muzicii.

 

Difuzoarele: Driverii, asa cum mai sunt cunoscute aceste componente, pot fi dinamici, electrostatici sau ortodinamici. De obicei, masoara intre 40 si 50 mm, asigurand un sonor puternic si un raspuns in frecventa bun.

Difuzoarele dinamice se intalnesc cel mai des in variante de casti de studio, la un pret bun, si nu numai, functionand pe principiul clasic al bobinei mobile conectate la o membrana intr-un camp magnetic, ce se misca atunci cand primeste curent electric.

Cele electrostatice sunt mult mai greu de gasit si mai costisitoare, aceste variante high-end fiind exclusiviste datorita sunetului mult mai calitativ. Folosesc un difuzor electrostatic cu doi electrozi, unul mobil si unul fix, asupra carora se impune o tensiune continua ce produce campul electric initial, tensiunea alternativa ce survine producand vibratia armaturii mobile, care rezulta intr-un sunet. Pentru ca folosesc aceasta tehnologie, amplificarea va fi realizata cu ajutorul unor dispozitive speciale, cele clasice nefiind compatibile.

Variantele ortodinamice se gasesc in modele de casti de studio mai scumpe, deoarece costurile de productie sunt foarte mari, tehnologia aplicata incluzand prezenta unor magneti si a unei membrane de dimensiuni mai mari decat in cazul celorlalte modele.

 

Raspuns in frecventa: Reprezinta capacitatea de a reproduce un numar cat mai mare de frecvente sonore, variantele standard avand un camp intre 20Hz – 20.000 Hz, confortabile si perceptibile pentru orice ureche. Insa e util sa stii ca se gasesc modele care redau sunete si din afara acestei zone, cu precadere frecventele joase.

 

Impedanta: Mentionam si impedanta (rezistenta raportata la frecventa curentului electric care strabate circuitul, ce se masoara in Ohmi) care, cu cat este mai mare, cu atat mai dificila devine amplificarea produsului vizat, iar la valori mari si puterea de amplificare va scadea, rezistenta produsului in timp avand de suferit.

Produsele cu impedanta mica (pana in 60 Ohmi) redau la volum mare si fara amplificare, iar daca sunt conectate la un amplificator prea puternic, se pot defecta. Media este undeva la 60 – 100 de Ohmi, produsele Hi Fi avand valori mult mai mari, de pana la 600 Ohmi sau chiar mai mult, insa nu vei avea nevoie de asa ceva daca abia iti incepi cariera in muzica.

 

Sensibilitatea: Se masoara in decibeli; este de asemenea un detaliu dupa care te poti ghida. Cu cat este mai ridicata, cu atat castile vor avea nevoie de amplificare pe masura si sunetul va avea un voum mai mare (mentionam ca la 120 dB intervine durerea la nivelul timpanului).

Media randamentului in cazul produselor profesionale se situeaza undeva la 80 dB, insa si variantele mai slabe din acest punct de vedere pot produce rezultate bune daca li se asociaza un sistem performant.

 

Cabluri: Poti alege intre modele cu fir sau wireless.

Cele cu fir sunt preferabile uzului in medii profesionale pentru ca sunetul se deplaseaza mult mai repede prin conectare fizica, insa impun o oarecare lipsa a confortului, daca utilizatorul prefera sa se miste in timpul inregistrarii sau al mixarii.

Cele fara fir confera libertate de miscare in detrimentul unui decalaj sonor, mai ales daca intre casti si aparatul care emite sunetul exista discrepante.

 

Aspecte aditionale: Includ prezenta accesoriilor precum cablu modular detasabil, mult mai rezistent si placut din punct de vedere estetic, jack-uri mici si adaptoare cu jack mare pentru instrumente muzicale electronice si setup-uri, huse de transport sau depozitare ori fire de schimb spiralate. Tot aici mentionam si modelele ce se pliaza la banda sau la cupe, pentru a putea fi transportate mai usor.

 

 

Branduri: Nu uitam nici de producator, acest aspect subiectiv fiind lasat la latitudinea cumparatorului. Mentionam insa numele grele din industrie, precum Yamaha, Audio Technica, Sennheiser, Audeze, Oppo, Fiio sau Beyerdynamic.

Acestea fiind spuse, nu ne mai ramane decat sa iti uram succes in urmatoarea achizitie. Iar, daca mai ai nevoie de informatii, online vei gasi o varietate de pareri despre cele mai bune casti de studio, cu ajutorul carora sa iti incepi cariera de producator de muzica. Iar in magazinele online poti descoperi tot felul de branduri si oferte la un pret foarte bun. Iti dam si cateva idei in cele ce urmeaza:

 

 

Modele recomandate in 2019

 

 

Audio-Technica ATH-M20x

 

Printre cele mai bune casti de studio pentru incepatori se afla produsul acesta semi-profesional de la un brand cunoscut in bransa. Cu un design sobru, insa elegant, modelul acesta pe negru cu cupe robuste, circum-aurale, va crea mediul propice pentru manipularea sunetelor joase, atat in propriul camin, cat si in studio.

Reprezinta o varianta de casti inchise, asa ca iti vor garanta intimitatea in timpul folosirii, si nu ii vor deranja pe cei din jur, indiferent cat de tare dai volumul. Cu drivere dinamice de 40 mm, produc un sunet echilibrat, accentuat in zona joasa, si au o impedanta de 47 de Ohmi, deci mica, demonstrand o putere maxima de intrare de 700 kW la 1 kHz, conferind suficient volum unui incepator.

Sensibilitatea de 96 dB este una peste medie, asadar articolul va necesita mai multa putere pentru a reda sunete la volum maxim, frecventa fiind una flexibila (15 – 20.000 Hz), cu accent pe bass puternic, ideal pentru mixing sau monitorizare si tracking in studio. Include cablu de 3 m cu jack stereo standard (3.5 mm) si adaptor 1.4 inchi.

Avantaje

Casti de studio cu redare a sunetelor de frecventa joasa.

Model inchis, ce izoleaza sunetul, contribuind la desfasurarea activitatii in intimitate.

Impedanta mica, de 47 Ohmi, permite folosirea lor fara amplificare.

Cupele acopera urechea in intregime, fiind confortabile la purtare indelungata.

Dezavantaje

Sunetul are volum mic in cazul folosirii pe un calculator fara placa de sunet dedicata, potrivit unor utilizatori.

 

 

AKG K121 Studio

 

Pentru cei care detin deja un studio sau o casa de productie, varianta aceasta se va potrivi manusa, fiind recomandata inregistrarilor de ordin profesional si in studiouri de proiectie. Cantarind doar 22g, sunt relativ usoare, si pentru transport, si pentru purtare, modelul cu cupe tip supra-aural putand provoca dureri in zona pavilionului urechii la purtare lunga, pentru unii utilizatori.

Cu un spate semi-deschis, care nu izoleaza complet sunetul din difuzoarele dinamice, insa nici nu il elibereaza in intregime, reprezinta o cale de mijloc accesibila tuturor. Au o sensibilitate mare, de 101 dB, si o impedanta de 55 Ohmi, fiind de preferat sa le folosesti alaturi de un mic amplificator (puterea maxima de intrare fiind de 200 mW) sau o placa de sunet buna pentru a obtine sunete clare si precise, fara distors, si un volum mare.

Cu o banda de sustinere reglabila, pentru confortul oricarui utilizator, si conector jack 3.5 mm cu adaptor pentru jack mare, produsul e unul cu fir, fiind prevazut cu un cablu de 3 m lungime, standardul din acest punct de vedere. Mentionam si plaja de frecvente inclusiva, ce se intinde pe 18 – 22.500 Hz, asadar sunetul rezultat va fi unul natural si plin, echilibrat atat in ce priveste inaltele, cat si joasele.

Avantaje

Casti cu fir, care redau sunete echilibrate din punctul de vedere al frecventei.

Volumul atins este unul mare, datorat sensibilitatii de 101 dB.

Dispun de conectori jack pentru diferite intrari si cablu atasat de lungime medie (3 m).

Se pot utiliza si cu si fara amplificare, multumita impedantei relativ mici (55 Ohmi).

Dezavantaje

La purtare indelungata, pot duce la dureri de cap - model supra-aural.

 

 

Yamaha HPH-MT7 Black

 

Aceste casti cu cupe mari, circum-aurale, se dovedesc confortabile pentru sedinte lungi de mixare, monitorizare sau inregistrare, fiind adecvate uzului in studiouri de productie. Cu o impedanta de 49 Ohmi, rezista cu brio si fara amplificare, insa volumul poate avea putin de suferit in acest caz.

Pot reda sunetele de pe frecvente cuprinse intre 15 si 25.000 Hz, asadar cuprind si sunete extrem de joase si unele mult mai inalte, cu o sensibilitate mare, de 99 dB. Vor dispune de un volum nativ ridicat, dat de cele doua drivere dinamice de marimi medii, de 40 mm, alimentate de un cablu drept, de 3 metri lungime, cu conector jack de 3.5 mm si adaptor de 6.3 mm, pentru instrumente muzicale.

Cupele realizate din piele sintetica sunt captusite cu un material moale ce asigura confortul in timpul purtarii, fiind atasate unui brat cu pivot, permitandu-se folosirea pe o singura ureche in anumite situatii, de exemplu in mixing. Iar, pentru transportare facila, produsul vine echipat si cu husa de protectie.

Avantaje

Casti pentru mixat si inregistrat in studio.

Difuzoarele dinamice sunt fixate pe brate pivotante care se pot indeparta de pe ureche pentru ascultare single-ear.

Cupe cu spate inchis - izolare fonica buna si intimitate.

Includ saculet pentru transport facil.

Dezavantaje

Necesita amplificare pentru a atinge maximul de volum posibil la calitate buna.

 

 

Roland RH-5

 

Iata niste casti de studio, ieftine si bune, pentru incepatori intr-ale pianului si clapelor, si nu numai. Cu difuzoare dinamice cu diametrul standard de 40 mm, si o sensibilitate usor mare, de 92 dB, confera un sunet neutru si clar, natural, insa constant, pe care utilizatorii il apreciaza.

Impedanta mica, de 32 Ohmi, permite folosirea articolului si in circumstante uzuale (la telefon, calculator, laptop), fara a fi nevoie de folosirea unui amplificator in vederea obtinerii unui volum satisfacator. Iar raspunsul de frecventa este unul cuprinzator, situandu-se intre 10 – 20.000 Hz, incluzand sunete foarte joase si mai inalte decat standardul.

Varianta cu fir include un cablu de 3 metri cu jack de 3.5 mm, placat cu aur, si adaptor pentru jack mare, cupele inchise supra-aurale dovedindu-se suficient de ergonomice pentru uz indelungat. Au un raspuns plin, liniar si natural, care va fi apreciat de multiple categorii de utilizatori, incluzandu-i pe cei obisnuiti si pe cei care isi doresc casti pentru studio.

Avantaje

Articol profesional dedicat monitorizarii pianelor digitale.

Ergonomie ridicata - model circum-aural cu pivot pentru cupe.

Frecventa de redare cuprinzatoare, ce include note extrem de joase si inalte (10 - 22.000 Hz).

Se pot atasa unui dispozitiv electronic si fara amplificare (impedanta de 32 Ohmi).

Dezavantaje

Volumul initial este relativ mic, necesitand modificarea acestuia din setari pentru satisfactie auditiva, potrivit recenziilor primite.

 

 

Shure SRH-240

 

Modelul acesta multifunctional este util si pentru inregistrari sau monitorizare audio, si pentru utilizare uzuala prin conectarea la un telefon mobil, MP3 player sau calculator, caci are o impedanta permisiva, de 32 Ohmi. Dispune de 2 drivere dinamice de 40 mm, care redau sunete pe frecventele standard (20 – 20.000 Hz), obtinandu-se asadar un bass relativ puternic si inalte expresive.

Cupele inchise captusite asigura o izolare fonica buna si pentru utilizator si pentru cei din jurul sau, sensibilitatea mare, de 107 dB, fiind de ajutor in vederea obtinerii unui volum puternic la alimentarea maxima permisa de 500 mW, astfel incat sa simti muzica.

Trecand la detaliile de design, putem spune ca bareta de sustinere este una reglabila, captusita cu burete acoperit, de piele sintetica de culoare neagra, modelul acesta fiind conectat la ambele drivere cu cate un fir (mai putin comod pentru cei ce se misca mult in timp ce mixeaza), cablul fiind unul mai scurt, de 2 m, cu jack standard, de 3.5 mm, si adaptor pentru jack mare.

Avantaje

Casti de studio, la un pret bun.

Sunetul rezultat este echilibrat, cu o usoara prevalenta a bass-ului, potrivit utilizatorilor (frecventa intre 20 - 20.000 Hz).

Cupele circum-aurale inchise izoleaza fonic zgomotul de fond si raman confortabile.

Caracteristici optimizate pentru atasare la dispozitive audio profesionale si pentru consumatori zilnici.

Dezavantaje

Captuseala se deterioreaza in timp, necesitand reparatii frecvente, potrivit unor recenzii.

 

 

 

Leave a Reply

avatar
  Aboneaza-te  
Anunta despre
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...
DMCA.com Protection Status