Top 4 suplimente pentru piele sanatoasa si elastica

Am modificat articolul ultima data pe: 27.09.20

 

4 suplimente care ajuta pielea

 

Zinc, magneziu, vitamina A si vitamina C sunt patru nutrienti esentiali pentru functionarea corecta a organismului si in particular a pielii. Ii poti obtine din alimentatie, printr-o dieta echilibrata sau din suplimente luate special pentru a corecta un anumit deficit. Iata ce iti ofera fiecare dintre ele si de ce este important sa asiguri un aport suficient.

 

Indiferent de varsta, locul de munca, hobby-uri si stiluri de moda preferate, toate avem in comun dorinta de a ne mentine tenul tanar si sanatos pentru cat mai mult timp. Pe langa produsele cosmetice la care putem apela si mastile din magazine sau preparate in casa, elasticitatea si rezistenta pielii mai poate fi sustinuta si printr-un regim alimentar adecvat, capabil sa ii ofere nutrientii esentiali de care are nevoie. 

Iata cateva suplimente pe care este bine sa le iei in considerare, daca vrei sa oferi tegumentului toate resursele necesare regenerarii si protectiei.

 

Vitamina A, esentiala pentru o piele tanara

Printre cei mai importanti nutrienti de care pielea are nevoie se numara si vitamina A. Contribuind la dezvoltarea si buna functionare a ochilor, sistemului imunitar si multor organe din corp, aceasta vitamina mentine pielea sanatoasa, reparand daunele produse de radiatiile solare, imbunatatind circulatia sanguina la nivelul tegumentului si sustinand regenerarea celulara. 

Ajuta de asemenea la stimularea elasticitatii pielii, care devine astfel mai rezistenta la riduri si linii fine, creste activitatea enzimelor si sustine retinerea apei in tesuturi, mentinand deci epiteliul mai bine hidratat.

Poti obtine aceasta vitamina pe cale digestiva din alimente precum: ulei de peste, unt, ficat, branza, oua, lapte, ardei gras rosu, morcov, cartof dulce, frunze de broccoli, varza, spanac, dovleac, pepene galben.

Daca iti este greu sa controlezi dieta pe o perioada mai lunga de timp, poti opta de asemenea si pentru varianta sub forma de pastile. Pe piele, o poti aplica si sub forma de crema sau ser. In ambele cazuri iti recomandam sa apelezi la sfatul unui specialist inainte de a incepe administrarea. Aportul prea mare de vitamina A pe cale digestiva poate duce la senzatia de greata, ameteli etc., iar in cazul produselor cosmetice, o cantitate prea mare poate avea ca rezultat iritarea si uscarea pielii.

 

Vitamina C mentine pielea ferma si elastica

Cunoscuta si sub denumirea de acid ascorbic, vitamina C ajuta pielea prin stimularea productiei de colagen si elastina, elemente structurale care asigura fermitatea tegumentului si adaptarea la diferitele miscari ale fetei. Dupa cum ti-ai dat probabil deja seama, un aport optim de vitamina C inseamna o rezistenta mai buna a epiteliului la formare de riduri de expresie.

In plus, este un antioxidant eficient, care protejeaza tegumentul impotriva actiunii radicalilor liberi formati prin transformarea hranei in energie, dar si ca rezultat al poluarii, fumatului si altor conditii neprielnice de mediu, la care pielea este expusa zilnic. Vitamina C ajuta de asemenea la regenerarea celulelor afectate de radiatiile solare, daca este administrata sub forma de pastile, timp de cateva saptamani, si contribuie la mentinerea hidratarii celulelor.

Printre alimentele bogate in aceasta vitamina, pe care este bine sa le introduci in dieta, se numara kiwi, ardeiul gras, cimbrul, patrunjelul, conopida, varza de Bruxelles, broccoli, spanacul, gulia, rosiile, pepenele, capsunile, coacazele negre, catina si ardeiul iute.

Vitamina C poate fi luata de asemenea si sub forma de pastile sau comprimate efervescente, sau aplicata direct pe piele, ca ingredient activ in creme antirid (o lista cu formule comparate aici) sau seruri. Este bine sa stii ca formulele cu vitamina C aplicate direct pe tegument il fac mai sensibil la radiatiile UV, deci ai grija sa nu te expui la soare dupa ce le folosesti.

Magneziu, pentru lupta impotriva acneei si stresului

Daca esti atenta la modificarile care au loc la nivelul pielii tale este posibil sa iti dai seama ca in perioadele in care esti mai stresata, tenul tau arata mai rau. Incepand de la simplul aspect mai tern si lipsit de viata si pana la declansarea acneei, stresul se manifesta activ si poate fi prevenit si contracarat usor cu ajutorul magneziului.

Acest mineral ajuta la limitarea sintezei de cortizol, hormonul stresului, si contribuie la imbunatatirea functionarii celulelor. In plus, te ajuta sa diminuezi inflamatia, iar vitamina C isi poate face efectul mult mai bine daca ai suficient magneziu in organism.

Pentru a obtine magneziu direct din alimentatie, iti recomandam sa incluzi in dieta cat mai multe legume verzi, precum spanacul si varza, nuci (caju, braziliene, pecan etc.), seminte (de pin, de floarea soarelui), migdale, peste gras, boabe de soia, fasole, mazare, avocado, banane, ciocolata neagra, fructe uscate, lactate, coriandru, marar, busuioc, salvie etc.

Poti desigur opta si pentru suplimente naturale, de la plafar, sau farmaceutice, sub forma de pastile, prafuri orosolubile sau comprimate efervescente, in functie de preferinte. Ca in cazul oricarui supliment de acest tip, iti recomandam sa te consulti cu medicul de familie inainte de a incepe sa le iei.

 

Zincul, antioxidant si regenerator

Desi este mai putin mentionat si promovat ca substanta importanta in intretinerea pielii, in comparatie cu alte elemente, precum colagenul si elastina sau vitaminele A si C, zincul joaca un rol suficient de important in mentinerea sanatatii tegumentului pentru a nu ignorat. Este esential in procesul de refacerea a tesutului lezat, deci daca tenul tau sufera de pe urma zgarieturilor, iritatiilor sau cosurilor, ai nevoie de zinc pentru a te vindeca mai repede.

Zincul este de asemenea necesar corpului pentru a putea sintetiza colagenul si o componenta importanta pentru functionarea enzimelor care actioneaza pentru vindecarea ranilor. Are de asemenea rol astringent, reducand manifestarile inflamatorii si stimuleaza sistemul imunitar.

Pentru a-ti asigura un aport suficient de zinc din alimentatie, este bine sa introduci in dieta si carne de miel, seminte de dovleac, mazare, cacao, acaju, iaurt, chefir, ciuperci, spanac, germeni de cereale sau legume, nuci, alune, seminte de susan si canepa, linte, fasole uscata, ficat de vita, peste, fructe de mare, oua.

Zincul mai este disponibil si sub forma de pastile pe care le poti achizitiona din farmacie, in diferite variante chimice, dintre care mentionina de zinc s-a dovedit pana acum a fi cea mai eficienta ca nivel de absorbtie.

 

 

Aboneaza-te
Anunta despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
DMCA.com Protection Status