fbpx

Cele mai bune seminte de quinoa

Am modificat articolul ultima data pe: 16.06.19

 

Cele mai bune seminte de quinoa – Recomandarile noastre pentru 2019

 

Multe dintre persoanele care vor sa adopte un stil de viata vegetarian (si nu numai) consuma boabe de quinoa. In Romania nu sunt atat de folosite, insa, exista persoane ce le intrebuinteaza regulat, deoarece stiu cat sunt de benefice pentru organism. Daca obisnuiesti sa le consumi si vrei sa cumperi chiar acum quinoa online, dar nu ai timp sa citesti ghidul pentru a vedea produsele recomandate de noi, inca de la inceput iti prezentam Dragon Superfoods Quinoa Black. Punga contine 250 g de seminte, ceea ce inseamna ca vei putea gati dintr-o punga de mai multe ori. Prin fierbere, cantitatea se va tripla. Ele sunt sanatoase si provin din surse organice. Sunt de culoare neagra, continand foarte multi nutrienti si proteine. Ele trebuie fierte, apoi folosite drept garnitura sau in salate. Daca acest produs nu mai este disponibil in magazine, sau daca vrei sa cumperi o cantitate si mai mare, vezi Solaris Bio quinoa BIO.

 

 

Cum alegi seminte de quinoa bune

 

Ghidul cumparatorului

Quinoa este o planta foarte bogata in minerale, vitamine si grasimi esentiale. Ea are o multime de beneficii, printre care se numara: dezvoltarea si regenerarea tesuturilor, mentinerea sanatatii inimii, relaxarea vaselor de sange, eliminarea migrenelor si a ametelilor, tonifierea colonului, stimularea si pregatirea organismului de efort, imbunatatirea memoriei, prevenirea aparitiei cancerului la san si mentinerea sanatatii pielii.

Este o buna alegere pentru persoanele care se lupta cu kilogramele in plus sau cele ce adopta un stil de viata fara carne. Daca vrei sa cumperi seminte de quinoa la preturi bune, noi vrem sa te ajutam sa le alegi, spunandu-ti care sunt cele mai importante criterii de selectie.Culoare: In toata lumea exista o multime de tipuri de quinoa, insa, cunoscute pentru cei care obisnuiesc sa consume semintele acestei plante sunt trei dintre ele, clasificate in functie de culoare.

Quinoa alba este cea mai des intalnita. Ea are gustul cel mai delicat, o textura fina si pufoasa. Aroma ei e una vegetala si putin amaruie. Ea se gateste foarte rapid, in 10-15 minute, insa boabele se lipesc intre ele in timpul procesului de preparare. Ca si aspect, semintele albe sunt cele mai mari si sunt potrivite pentru a fi folosite drept garnitura.

Quinoa rosie are aceleasi valori nutritive ca cea alba si e intrebuintata in mod special pentru faptul ca are o culoare care ii ofera mancarii un aspect mai placut. Ea devine maro atunci cand e gatita si e nevoie de putin mai mult timp pentru a fierbe (18-20 minute). Textura ei este una crocanta si boabele nu se lipesc in momentul in care sunt gatite. Ea e folosita cel mai frecvent in salata, pentru a fi mai satioasa. Poti combina, daca vrei seminte de quinoa rosie, cu cele albe, la garnituri.

Quinoa neagra este usor deosebita de variantele amintite mai sus. Ea are o textura crocanta, dar si usor nisipoasa. Ca si gust e putin dulce. Boabele de acest fel nu se lipesc intre ele si sunt destul de mici. Timpul de gatire este de 20-25 minute. Se presupune ca acestea sunt cele mai bune seminte de quinoa din punct de vedere nutritiv, fiind foarte satioase. Pot fi intrebuintate atat ca garnitura, cat si in salate.

Toate tipurile au cam aceleasi beneficii, asadar, nu le poti diferentia din acest punct de vedere. In magazine mai poti gasi si pungi in care sunt amestecate mai multe culori.

 

Valori nutritionale: Nu toate boabele de quinoa au aceleasi valori nutritionale, motiv pentru care e bine sa te informezi in privinta acestor date.

In general, in 100 g de seminte regasim cu aproximatie: 5.5 g grasimi, 60 g carbohidrati, 7 g fibre, 14 g proteine. Ele mai pot contine si sare, in cantitati mici, ce-i drept. Daca nu vrei sa regasesti acest din urma ingredient, cauta produse care nu il au.

Ele sunt foarte hranitoare, pentru toti oamenii, indiferent de varste. Pentru cei mici, de exemplu, jumatate de cana de seminte de quinoa acopera necesarul zilnic de proteine. Datorita valorilor nutritionale pe care le au, aceste boabe sunt frecvent intalnite in dieta persoanelor ce nu consuma carne, fiind un excelent inlocuitor pentru aceasta.

 

Sursa de provenienta: Daca vrei sa consumi quinoa care provine din culturi cat mai sanatoase, ai in vedere faptul ca pe ambalaj trebuie sa fie specificat acest lucru. Sunt produse ce au crescut ajutate de tot felul de pesticide si ingrasaminte, dar si altele provenite din culturi organice, bio, ferite de surse de poluare. Cauta-le pe acestea din urma.

 

Mod de preparare: Acest aspect poate fi diferit in functie de tipurile de boabe pe care le cumperi. De exemplu, unele necesita o fierbere mai lunga, daca sunt ceva mai vechi, altele sunt recomandate ca si garnitura, dar nu pot fi puse in salate si asa mai departe.

Exista si persoane ce adopta un stil de viata ce presupune consumul de preparate crude. In astfel de cazuri, semintele se lasa la incoltit sau la imnuiat in functie de modul in care vrea fiecare sa le serveasca, apoi sunt folosite in diverse combinatii. Unii specialisti nu recomanda consumul de quinoa fara fierbere, deoarece pot aparea probleme gastro-intestinale.

Cu ajutorul diverselor procese de productie, boabele de acest fel pot fi transformate si in: faina, paste, lapte sau fulgi. Sunt o incantare pentru persoanele care nu au voie sa consume gluten.

Pe unele site-uri de achizitie, sau chiar si pe ambalaje, poti regasi sugestii de preparare, in cazul in care ai nevoie.

 

Cantitate: Din moment ce vrei sa cumperi seminte de quinoa, la un pret bun, probabil stii ca ele sunt in general comercializate in pungi, care pot avea gramaje diferite. Daca obisnuiesti sa consumi acest aliment destul de frecvent, aprovizioneaza-te cu cel putin 500 g. Daca quinoa nu face parte din dieta ta obsinuita si doresti doar sa incerci gustul sau sa-l simti mai rar, poti achizitiona pungi de pana in 250 g.

Cand cumperi acest produs, ia in calcul faptul ca prin fierbere, cantitatea lui se poate mari de 3-4 ori.

 

Pret: Din punct de vedere financiar, aceste boabe sunt foarte accesibile. Ele au preturi moderate si cel mai probabil ti le vei permite. Marea diferenta se face in general in functie de gramaj. Cu cat punga de seminte este mai mare, cu atat si pretul creste, asa cum e si firesc. Mai pot aparea variatii ale pretului si in functie de brand, deoarece unele firme mai cunoscute isi vand pachete putin mai scump.Brand: Din fericire, exista in Romania o multime de marci de incredere cand vine vorba de achizitionarea semintelor de quinoa. Printre cele mai cunoscute se numara: Herbavit, Soiaprodukt, Alevia, Solaris, Sanovita, Solaris, Dragon Superfoods, Navis sau Rapunzel.

Magazinele online de specialitate, incep sa fie tot mai bogate in privinta acestor boabe, deoarece ele incep sa fie tot mai cautate si in Romania. Daca si tu vrei sa le incerci, dar nu stii de unde sa le cumperi, noi vrem sa te ajutam cu o serie de pareri despre cele mai bune seminte de quinoa. In continuare iti vom prezenta cateva produse de top, care au starnit atentia reprezentantilor nostri.

 

 

Modele recomandate in 2019

 

 

Dragon Superfoods Quinoa Black

 

Aceasta punga contine boabe de quinoa neagra, cunoscute pentru gustul lor usor dulce si a texturii putin nisipoase. Nu sunt agreate de toata lumea, dar reprezinta o alegere potrivita la garnituri sau salate. Pentru a fierbe aceste seminte ai nevoie de 20-25 minute.

In privinta valorilor nutritionale, in 100 g vei gasi cu aproximatie: 5.6 g de grasimi, 60 g carbohidrati, 6.5 g fibre si 14 grame de proteine. Ele sunt foarte satioase si te vei satura cu o cantitate foarte mica de boabe. Reprezinta echivalentul carnii, din punct de vedere al proteinelor, cu o valoare energetica de aproximativ 360 kcal/100 g. Produsul contine si sare (0.02 g), in cazul in care te intereseaza acest aspect.

Semintele din aceasta punga provin din culturi organice 100% si sunt foarte sanatoase. Cantitatea din punga de de 250 g, o cantitate suficienta pentru cei ce nu sunt foarte familiarizati cu quinoa.

 

Avantaje:

Semintele negre au un gust usor dulceag, potrivit pentru salate.

Sunt foarte satioase, 100 g avand o valoare energetica de aproximativ 360 kcal.

Boabele provin din culturi organice in proportie de 100%.

Cantitatea de 250 g va fi suficienta daca nu gatesti foarte des quinoa.

 

Dezavantaje:

Au textura usor nisipoasa.

 

 

Solaris Bio quinoa bio

 

Cauti cele mai bune seminte de quinoa pentru a fi servite drept garnitura? Acest produs reprezinta o punga de boabe albe, ce prin fierbere devin pufoase si fine. Ele se lipesc unele de altele, motiv pentru care sunt recomandate mai mult ca si garnitura. Daca nu sunt spalate bine, pot avea o aroma usor amaruie.

Semintele din acest pachet se fierb in maxim 15 minute si sunt o bogata sursa de vitamine si minerale. 100 g de quinoa contin: 14 g proteine, 6 g lipide, 65 g carbohidrati si 12 g fibre. Ele pot inlocui cu succes carnea, din dieta persoanelor care nu vor sa o consume. Ca si valoare energetica, 100 g au 380 kcal, suficient de multe pentru a te simti satul/a timp de cateva ore.

Aceste boabe de quinoa provin din surse 100% naturale si au o greutate de 500 g, fiind o alegere potrivita pentru persoanele care obisnuiesc sa consume frecvent semintele acestei plante. Pe site-ul de achizitie (din pacate nu si pe ambalaj) vei gasi si cateva retete ce ti-ar putea fi de folos pentru a gati.

 

Avantaje:

Boabe cu textura pufoasa si fina, fiind potrivite pentru garnituri.

Fierb foarte usor, in aproximativ 10-15 minute.

Pachetul contine 500 g de seminte, suficiente pentru a ajunge un timp indelungat.

Provin din surse ecologice 100%.

 

Dezavantaje:

Se lipesc intre ele prin fierbere, motiv pentru care sunt mai greu de folosit in salate.

 

 

Sanovita quinoa alba

 

Aceste seminte de quinoa (la un pret bun) sunt o puternica sursa de vitamine si minerale. Ele sunt rapid si usor de gatit, deoarece fierb in doar 10-15 minute. Pot fi o garnitura potrivita pentru vegetarieni, dar si pentru ceilalti oameni. De exemplu, pot fi folosite in combinatie cu fasolea si porumbul, in ardei/zucchini umpluti etc. Nu sunt foarte recomandate in salate, deoarece boabele se lipesc intre ele.

100 g de seminte de quinoa alba, din pachet contin: 10.8 g proteine, 4.7 g grasimi, 63.6 g glucide si 6.4 g fibre. Ca si valoare energetica, ele au 353 kcal pe 100 de grame. Acestea fiind zise, te vei bucura de preparate satioase si te vei simti satul/a un timp indelungat.

Punga de quinoa despre care vorbim acum are in interior o cantitate de 500 g, suficient de mare pentru cei familiarizati cu aceste seminte. Boabele provin din culturi bio si nu sunt modificate din punct de vedere genetic.

 

Avantaje:

Sunt usor de gatit, fiind necesara fierberea timp de 10-15 minute.

Valoarea energetica este de 353 kcal/100 g, motiv pentru care sunt foarte satioase.

Punga contine o cantitate mare de seminte (500 g).

Boabele sunt sanatoase, deoarece au fost culese din culturi bio si nu sunt modificate genetic.

 

Dezavantaje:

Nu sunt recomandate pentru salata, deoarece se lipesc in momentul in care sunt fierte.

 

 

Soiaprodukt quinoa rosie

 

Aceste seminte de quinoa ieftine si bune sunt rosii si devin maro in momentul in care trec prin procesul de fierbere. Ele au o textura crocanta, dimensiuni medii si fierb in maxim 20 de minute. Sunt potrivite pentru a fi folosite in salata, deoarece isi pastreaza forma dupa fierbere si nu se lipesc. Reprezinta o sursa bogata de fibre, ajuta la sanatatea inimii si pot fi gatite in combinatie cu semintele albe.

In privinta valorilor nutritionale, sunt de specificat urmatoarele detalii (pentru 100 de grame): energie – 368 kcal, grasimi – 6 g, carbohidrati – 64 g si proteine – 14 g. Aceste seminte de quinoa sunt asadar satioase si iti vor tine de foame cateva ore bune.

Cantitatea din punga este de 250 g, dar e suficienta pentru a-ti ajunge un timp indelungat, deoarece boabele isi vor mari de 4 ori volumul prin fierbere. Pe langa faptul ca le poti utilza in salata, din seminte mai poti face si pilaf, risotto, budinca etc. Pot fi puse si la germinat, dupa care utilizate in diverse preparate. Ele provin din culturi bio.

 

Avantaje:

Nu se lipesc cand sunt fierte, motiv pentru care pot fi folosite in salata.

Provin din culturi bio, fiind foarte sanatoase.

Pot fi folosite intr-o multime de preparate: salate, pilaf, risotto, budinca etc.

Sunt foarte satioase, avand o valoare energetica de 368 kcal/100 g.

 

Dezavantaje:

Timpul de fierbere este de 20 de minute.

 

 

Herbavit MER52

 

Daca vrei seminte de quinoa pentru a le folosi ca si garnitura la diverse preparate (ciuperci, zucchini, pui, peste, fenicul etc.), acestea sunt potrivite, deoarece sunt albe. Ele au o textura fina si pufoasa si se gatesc foarte rapid, in 10-15 minute. Gustul lor este delicat si poate fi putin amarui, motiv pentru care trebuie sa le speli foarte bine cand doresti sa le gatesti.

Aceste boabe contin (per 100 g): 6.07 grasimi, 64.16 g carbohidrati, 7 g fibre si 14.12 g proteine, avand o valoare energetica de 368 kcal. Ele sunt satioase si te vei simti satul/a, chiar daca nu mananci carne. Contin foarte multe vitamine, minerale si aminoacizi, fiind benefice pentru sanatate.

Cantitatea este de 500 g, asadar, iti vor ajunge un timp indelungat, chiar daca consumi frecvent aceste seminte. Quinoa din pachet provine din culturi ecologice, care nu prezinta un pericol pentru sanatatea ta.

 

Avantaje:

Boabe de quinoa albe, cu textura pufoasa si fina.

Sunt satioase, avand o valoare energetica de 368 kcal/100 g.

Provin din culturi bio.

Pachetul contine o cantitate mare (500 g), care-ti va fi suficienta pentru un timp indelungat.

 

Dezavantaje:

Daca nu sunt spalate bine inainte de fierbere, semintele pot avea un gust amar.

 

Leave a Reply

avatar
  Aboneaza-te  
Anunta despre
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...
DMCA.com Protection Status