fbpx

Cele mai bune proteine vegetale pentru masa musculara

Am modificat articolul ultima data pe: 19.10.19

 

Cum aleg cele mai bune proteine vegetale pentru masa musculara

 

Ghidul cumparatorului

Acest tip de supliment nutritiv este o solutie testata si eficienta de completare a alimentatiei obisnuite, pentru a acoperi minimul de proteine de 2g/kg corp/zi, necesar unei persoane active care doreste sa obtina o crestere a masei musculare. Daca ti-ai propus acest obiectiv si nu stii sigur cum sa alegi o proteina vegetala pentru masa musculara, la un pret bun si de calitate superioara, citeste ghidul de mai jos.

Indiferent de natura sursei din care sunt obtinute (vegetala sau animala), proteinele comercializate sub forma de suplimente sunt evaluate in functie de doi indicatori principali: valoarea biologica (VB) care iti va spune cat de mult se absoarbe in muschi si sange si se raporteaza la standardul de 100 (asociat oului), si PDCAAS, raportat la nivelul maxim de 1.0 care indica cat din aminoacizii esentiali necesari unui copil de 2-5ani (varsta la care necesarul de proteine este cel mai mare) este oferit per unitate de proteina.

Printre cele mai populare surse vegetale de proteine se numara soia (VB=74/100), orezul (VB=83/100), mazare (VB=58/100) grau (VB=64/100), canepa (VB=87/100) si quinoa (VB=83/100).

Cele mai cunoscute pareri despre cele mai bune proteine vegetale pentru masa musculara recomanda alegerea produselor cu cantitate mica de grasimi si carbohidrati si procentaj ridicat de glutamina, taurin, arginina si BCAA (aminoacizi cu lanturi ramificate foarte importanti in recuperarea dupa efort si cresterea musculaturii slabe).

Vei gasi pe piata suplimente clasificate in functie de cantitatea de carbohidrati in trei categorii: cele destinate cresterii in greutate (80% carbohidrati), optiuni inlocuitoare ale meselor zilnice (40 – 50%) si proteine propriu-zise cu procentaj minim. Iti recomandam sa optezi intotdeauna pentru ultima varianta deoarece primele doua contin si cantitati mari de zaharuri care pot duce la ingrasare.

Este de asemenea important sa verifici daca este specificat procesul de obtinere a proteinei pe ambalaj si concentratia proteica a produsului (cantitatea de proteina x 100/marimea portiei). Cele mai bune produse au o concentratie de peste 80% si se numesc izolate proteice.

Pentru a ilustra mai bine criteriile de mai sus si a te ajuta in alegerea celor mai potrivite variante, am selectat pentru tine cateva dintre cele mai populare optiuni disponibile in magazinele online.

 

 

Modele recomandate in 2019

 

 

BodyLab Soy

 

Acest produs este o pudra proteica obtinuta din soia nemodificata genetic (potrivit descrierii producatorului), obtinuta prin extragere cu apa rece si filtrare, procedeu care nu include substante chimice daunatoare si nu presupune expunerea la caldura excesiva, care poate dauna proprietatilor nutritive.

Este un izolat proteic cu concentratie de 87%, fara grasimi animale, carbohidrati sau colesterol. Include setul complet de aminoacizi esentiali si de tip BCAA importanti pentru cresterea musculara. Pentru ca nu contine componente animale, este un produs preferat si potrivit pentru persoanele care respecta un regim alimentar vegan sau vegetarian, dar doresc sa obtina o cresterea naturala si sanatoasa a masei musculare.

Se consuma 1-2 portii de cate 30g pe zi, in general dizolvate in apa sau suc (300 – 400ml). Iti reamintim ca 8 – 9 ore de odihna pe noapte sunt de asemenea necesare pentru ca efectul antrenamentelor si alimentatiei sa poata fi cat mai eficient, si ca aportul de proteine trebuie sa fie constant chiar si in zilele in care nu esti implicat in activitati sportive.

 

 

 

Niavis Orez Bio

 

Obtinuta din orez, 100% natural si fara gluten, proteina vegetala sub forma de pudra de la Niavis se consuma intr-o varietate de combinatii, de la simpla dizolvare in apa sau bautura preferata, la adaugarea in smothie-uri sau in cerealele de la micul dejun. Iti reamintim ca proteina extrasa din orez nu este una completa si se recomanda combinarea cu proteine din fasole sau mazare, pentru a obtine setul complet de aminoacizi esentiali pe parcursul intregii zile.

Are o concentratie de 68.1% si contine 16.5g carbohidrati si 4.7g grasimi per 100g produs. Producatorul recomanda consumul in portii zilnice de 10-15g. Nu contine arome artificiale sau aditivi, este non-alergica (recomandata persoanelor care nu pot consuma produse din lapte si/sau sunt alergice la soia) si se digera foarte usor.

Aceasta varianta de proteina vegetala este certificata GB-ORG-5, inseamnand ca indeplineste standardele de produs organic conform Soil Association, organism de certificare pentru producatorii din Marea Britanie. Se livreaza in ambalaj de tip punga de 250g.

 

 

 

Dragon Superfoods Chia

 

Daca esti in cautarea unei proteine vegetale pentru masa musculara, ieftina si buna, obtinuta 100% organic, iti recomandam sa verifici si aceasta optiune extrasa din seminte de chia, o sursa excelenta de substante nutritive. Are un continut proteic de 31% si ofera organismului tau intre 20,5 – 30.7g de fibre pe suta de grame de produs, imbunatatind eficienta digestiei. Contine de asemenea intre 14,4 si 21,6g de carbohidrati si maxim 2% zahar.

Portia zilnica recomandata este de 15g, care se poate include intr-o varietate de retete de smoothie-uri, in sucuri, cereale, deserturi raw vegane, bauturi sportive, etc. Este de asemenea un produs recomandat in dietele fara gluten.

Alaturi de canepa si soia, chia este una dintre sursele de proteina completa care ofera organismului toti aminoacizii esentiali de care are nevoie, la care se adauga antioxidanti care incetinesc procesul de imbatranire si minerale necesare organismului pentru o buna functionare.

 

 

 

Leave a Reply

avatar
  Aboneaza-te  
Anunta despre
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...
DMCA.com Protection Status