fbpx

Cele mai bune alimente fara gluten

Am modificat articolul ultima data pe: 23.10.19

 

Cel mai bun aliment fara gluten – Recomandarile noastre pentru 2019

 

Daca te numeri printre cei diagnosticati cu boala celiaca, alergici la gluten sau care au decis din diverse motive sa urmeze o dieta fara acest nutrient, adoptarea unui regim alimentar potrivit se numara probabil printre cele mai importante preocupari ale tale. Desi optiunile disponibile sunt diverse, si cu timpul devine din ce in ce mai usor sa mananci doar ce trebuie, inceputul poate fi dificil si necesita informatii clare si relevante despre ceea ce poti si ce nu poti cumpara. Nu stii inca ce se afla pe fiecare din cele doua liste? Afla din randurile de mai jos. Pentru cei deja familiarizati cu alimentele permise, recomandam direct doua produse care pot fi incluse in meniul zilnic. Doves Farm Faina alba cu agent de crestere este o faina alba fara gluten, conceputa pentru aluaturi gustoase si afanate care sa completeze placut dieta. Pentru cei care doresc sa introduca in alimentatie un superaliment bogat in substante nutritive, recomandam ca alternativa Sanovita Quinoa alba SNV529.

 

 

Tabel de comparatie

 

Plusuri
Minusuri
Concluzie

Cel mai bun!

Doves Farm Faina alba cu agent de crestere
Click aici pentru pret!

Faina alba fara gluten, cu gust similar optiunilor obisnuite si agent de afanare integrat care ajuta la obtinerea unor aluaturi reusite, indiferent de reteta pe care planuiesti sa o gatesti. Este comercializata in pungi de 1kg, suficienta pentru a crea preparate pentru mai multe persoane sau mai multe mese si pentru a testa compatibilitatea cu preferintele culinare.

Pentru ca ingredientele folosite au proprietati chimice usor diferite de cele ale graului, va fi nevoie sa adaptezi retetele adaugand mai mult lichid.

Amestec de cereale sub forma macinata fin, pentru pregatirea de aluaturi simple sau cu creme si umpluturi in regimurile alimentare fara gluten.

A 2-A OPTIUNE!

Sanovita Quinoa alba SNV529
Click aici pentru pret!

Este un superaliment, bogat in proteine, minerale si vitamine, recomandat ca alternativa la cerealele traditionale. Se gateste rapid si usor, poate fi integrat intr-o multitudine de retete deja existente in meniu sau in preparate noi si se comercializeaza in punga de 500g, cantitate potrivita pentru pregatirea mai multor mese si familiarizarea cu gustul specific.

Fiind o cereala mai putin cunoscuta la noi, poate fi mai dificil de adoptat in dieta de catre persoanele in varsta sau putin obisnuite sa incerce retete noi.

Cereala fara gluten, apreciata pentru continutul bogat in nutrienti necesari organismului, ce poate fi preparata cu usurinta.

Bauck Hof Budinca de gris fara gluten
Click aici pentru pret!

Desert fara gluten, sub forma de budinca de gris, obtinut in principal din orez, cu ingrediente din cultura ecologica, fara lactoza sau drojdie de bere. Se prepara rapid si usor, include o cantitate suficienta de amestec pentru doua portii si poate fi combinata cu diverse fructe proaspete sau uscate.

Ambalajul mentioneaza posibilitatea contaminarii cu soia, ceea ce face ca acest produs sa nu poata fi consumat de cei a caror afectiune intestinala este agravata de acest ingredient.

Pudra pentru budinca, obtinuta din ingrediente fara gluten, potrivita pentru a pregati deserturi rapide in meniul celor care tin regim.

 

 

Cum alegi un aliment bun fara gluten

 

Ghidul cumparatorului

Pentru anumite persoane consumul de gluten poate determina deteriorarea permanenta a intestinului subtire (boala celiaca), dificultati de respiratie, mancarimi si edeme (sindrom alergic) sau stare de oboseala, depresie, dificultati de concentrare, diaree/constipatie, dureri musculare, de cap sau de incheieturi (sensibilitate la gluten). Diagnosticul si dieta se adopta in oricare din aceste cazuri si atunci cand este vorba doar despre o optiune proprie, la recomandarea medicului, pentru ca limitarea alimentelor consumate poate duce la deficit de vitamine (B1, B2, B3, acid folic) si minerale (calciu, fier) si necesita urmarirea atenta a echilibrului nutritional.

Rolul acestui ghid este acela de a te ajuta sa identifici corect tipurile de alimente fara gluten, la preturi bune, pe care le poti introduce in dieta, tinand cont de continutul de substante nutritive, modul de procesare si alte caracteristici importante.

 

 

Categorii de alimente: Desi la prima vedere regimul fara gluten poate parea dificil si destul de restrictiv, in realitate optiunile disponibile sunt destul de variate pentru a putea in scurt timp sa iti stabilesti usor meniuri gustoase si hranitoare.

De prima importanta este principiul diversitatii ce impune adoptarea unei alimentatii diversificate care sa includa reprezentanti din toate categoriile alimentare. Este bine astfel sa consumi legume proaspete si uscate (linte, fasole, naut), fructe si verdeturi in stare cruda sau gatite in casa, oua si carne de peste, pasare, porc, vita, miel, curcan etc. de preferat achizitionata proaspata si pregatita in casa, nu in conserve si niciodata sub forma de snitel sau marinata cumparata gata preparata (exista riscul contaminarii cu gluten).

Nu este nevoie sa renunti la lactate, pentru ca cele mai multe dintre ele pot fi consumate fara griji (lapte dulce, unt, margarina, branza naturala, smantana, iaurt simplu – fara fructe, cereale sau alte adaosuri, si unele inghetate). Salatele pot fi in continuare asezonate cu uleiuri vegetale, inclusiv cel de canola si cu mirodeniile preferate, iar fructele oleaginoase pot fi adaugate la diverse retete sau consumate simplu (seminte de floarea soarelui, dovleac, susan, mac, alune, migdale, nuci etc.).

Pe lista cerealelor permise se numara orezul, porumbul, sorgul, quinoa, meiul, hrisca, amarantul, chia si maniocul.

 

Interzise: Printre optiunile pe care trebuie sa le inlaturi din cosul de cumparaturi atunci cand cauti un aliment fara gluten, la un pret bun sunt incluse secara, orzul si derivatul sau maltul (sub forma de sirop, extract, aromatizant sau otet), soia, arpacasul (grau, orz si/sau mei), graul in orice varianta a sa, traditionala sau mai putin obisnuita (gris, germeni, bulgur, couscous, triticale, spelta, kamut, durum, einkorn – alac, semolina, matzo) si ca produs finit (prajituri, biscuiti, paine, paste fainoase, aluaturi, covrigi etc.).

Efect negativ au de asemenea si toate ingredientele care contin in denumirea lor cuvantul „grau” cum este de exemplu cazul proteinelor hidrolizate din grau pe care le vei gasi in numeroase produse. In categoria alcool trebuie sa eviti berea si toate optiunile ce au la baza maltul.

 

Optiuni riscante: Din cauza procesului de productie care poate sau nu include diversi aditivi ce contin gluten, sunt considerate riscante in alimentatia unei persoane cu reactii adverse la acest element: amestecurile de legume si cele de cereale, borsul, cubuletele pentru/de supa, cartofii prajiti congelati, cafeaua la plic, colorantii, cremele care nu contin lapte sau alte lactate, ketchup, mezeluri, mixuri de condimente, pesmet, mustar, praf de copt, pestele congelat semipreparat.

 

Contaminarea incrucisata si aditivii: Cel mai bun aliment fara gluten este fie unul neprocesat, natural, fie o varianta etichetata clar „gluten-free”, care a fost supusa testelor. In aceasta ultima categorie vei gasi o varietate de posibilitati care inlocuiesc versiunile clasice care iti sunt acum interzise (paste, budinci, prajituri, cereale etc.).

In rest, tot ce presupune procesare, de la simpla decorticare a boabelor de orz si pana la chipsuri sau cereale pentru micul dejun, poate fi contaminat prin folosirea aceleiasi linii de productie cu formule care contin grau. Chiar si atunci cand lista de ingrediente spune ca ai in mana un aliment din mei sau cartof, care sunt optiuni permise, este bine sa verifici cu atentie specificarea legata de posibila prezenta a altor elemente, pe care o gasesti de regula pe fiecare eticheta.

Citeste cu grija lista de ingrediente in cazul sosurilor si supelor semi-preparate, daca te tenteaza, pentru ca multe retete folosesc amidonul din grau ca agent de ingrosare.

 

Ingrediente gluten-free: Te intrebi ce denumiri iti vor aduce zambetul pe buze si inca o optiune in cos atunci cand iesi la cumparaturi? Printre ingredientele care nu iti fac rau cand urmezi o dieta fara gluten se numara: lecitina, siropul de glucoza, amidonul din porumb si din cartofi, guma de guar si de zantan, zaharoza, dextroza si lactoza, dioxidul de siliciu, acidul citric, cel lactic si cel malic. Lista completa este mult mai generoasa si o poti gasi usor pe Internet, pentru a putea verifica astfel cu exactitate fiecare eticheta de produs.

 

 

Faine si aluaturi: Pentru ca de multe ori iti va fi mai usor, si este mult mai sigur, sa prepari acasa diverse produse de panificatie si patiserie, este bine sa stii ca exista o varietate de tipuri de faine pe care le poti folosi: faina de orez, de cartofi, de tapioca, porumb, hrisca, mei, amaranth, dar si din nuci, fasole, naut, quinoa, in, din seminte de dovleac, nuca de cocos sau migdale.

Ca indulcitori, numeroase pareri despre cele mai bune alimente fara gluten recomanda ca optiuni mierea, zaharul brun, fructele uscate sau siropul de agave, iar afanarea compozitiei poate fi asigurata introducand in reteta drojdie fara gluten sau bicarbonat de sodiu.

Cel mai simplu mod in care iti poti aranja meniul pentru cateva zile sau chiar o saptamana intreaga este sa cauti si sa achizitionezi, din magazinele online, alimentele de care ai nevoie pentru retetele care ti-au atras atentia si pe care ti-ar face placere sa le incerci. Noi te ajutam cu cateva exemple selectate de specialistii nostri, dintre optiunile cu popularitate foarte buna, printre clientii care le-au testat deja.

 

 

Modele recomandate in 2019

 

 

Doves Farm Faina alba cu agent de crestere 

 

Daca vrei sa diversifici regimul alimentar si esti limitat la alimente speciale, fara gluten, iti propunem o solutie potrivita pentru pregatirea de prajituri, biscuiti, paine, chifle si aluaturi de orice fel. Aceasta faina de la Doves Farm este obtinuta dintr-o combinatie de orez, porumb, hrisca, tapioca si cartofi cu adaos de guma de xantan si bicarbonat de sodiu si monocalciu fosfat cu rol de agenti de afanare, ceea ce inseamna ca nu va fi nevoie sa adaugi drojdie.

Este o varianta de faina alba, comercializata in pachet de 1kg, cantitate suficienta pentru cozonaci, paine sau pizza pentru intreaga familie. Nu contine grau si este un produs fara gluten la care poti apela cu incredere. Pentru ca ambalajul este confectionat din hartie, iti recomandam sa depozitezi faina intr-un loc uscat, ferit de umiditate si sa impachetezi bine capatul superior.

Iti atragem de asemenea atentia ca necesita ceva mai mult lichid decat formulele clasice, motiv pentru care va trebui sa suplimentezi ingredientele de acest fel din retetele pe care le folosesti, daca acestea sunt concepute pentru faina de grau.

Avantaje

Faina cu agenti de afanare, potrivita pentru o varietate de retete de panificatie si patiserie.

Este similara la gust cu formulele obisnuite.

Disponibila la 1kg, cantitatea cea mai potrivita pentru gatirea de preparate pentru mai multe mese.

Varianta alba ce poate fi utilizata si pentru cozonaci sau prajituri delicate.

Dezavantaje

Necesita adaptarea retetelor traditionale prin adaugarea de lichid suplimentar fata de cantitatea folosita pentru faina obisnuita.

 

 

 

 

Sanovita Quinoa alba SNV529 

 

Daca esti in cautarea unui aliment fara gluten, la un pret bun, care sa iti asigure necesarul de nutrienti de care are nevoie organismul tau, iti recomandam ca optiune Quinoa alba de la Sanovita. Contine 500g de quinoa – sfere turtite, mici si galbene, bogate in proteine si calciu usor de asimilat, fibre, minerale (fier, magneziu, potasiu, zinc, seleniu) si vitamine (A, complexul de B-uri, C, D, E si K).

In cazul in care nu ai incercat pana acum acest aliment, quinoa alba este varietatea ideala cu care sa incepi, pentru ca aroma sa este subtila, neutra, mai putin pregnanta ca a varietatii rosii sau negre. O poti consuma ca atare sau germinata (daca vrei sa intensifici efectele benefice), gatita similar orezului, prin fierbere si adaugata in salate sau transformata in pilafuri, budinci etc.

O ceasca de quinoa se transforma prin gatire in trei de mancare, deci aceasta varianta de 500g iti va ajunge pentru o perioada destul de lunga, daca consumul este intercalat cu alte alimente. Pentru a te bucura de cel mai bun gust, iti recomandam sa clatesti bine boabele inainte de gatire si sa le fierbi in apa cu mirodenii sau legume ori in supa.

Avantaje

Aliment cu continut bogat in nutrienti care ajuta la echilibrarea aportului de substante necesare organismului.

Poate fi utilizat intr-o varietate de retete si combinatii.

Se gateste usor, fara a necesita atentie speciala.

Disponibil in ambalaj de 500g pentru pregatirea mai multor mese.

Dezavantaje

Necesita o perioada de acomodare pentru persoanele care nu sunt obisnuite cu mancarurile si alimentele mai putin traditionale.

 

 

 

 

Bauck Hof Budinca de gris fara gluten 

 

Iti place sa mananci budinca de gris si preferi formulele semipreparate, dar stii ca cele obisnuite nu sunt pentru tine? Poti pastra acest obicei culinar cu budinca de la Bauck Hof. Se prepara prin adaugarea de lapte si este o formula pudra, obtinuta din ingrediente naturale, din agricultura ecologica.

Contine faina din orez, gris obtinut din orez, zahar brut extras din trestie, cu rol de indulcitor, esenta de vanilie pentru aroma si sare de mare. Desi face parte din categoria de alimente fara gluten si lactoza (testat in laborator) sau drojdie de bere, iti atragem atentia ca poate include urme de soia, deci daca motivul pentru care urmezi o astfel de dieta este unul medical si afectiunea ta poate fi agravata de soia, iti recomandam sa eviti acest produs.

Este o varianta fabricata in Germania, se numara printre optiunile care se prepara foarte repede, prin adaugare de lapte fierbinte si amestecare. Cutia include doua plicuri de cate 65g din care poti obtine doua portii.

Avantaje

Budinca usor si rapid de preparat, prin amestecare cu lapte fierbinte.

Cantitate suficienta pentru doua portii.

Nu contine gluten, lactoza sau drojdie de bere.

Este obtinuta din agricultura ecologica cu certificare europeana.

Dezavantaje

Poate contine urme de soia, ingredient care nu este tolerat de toate persoanele ce tin o dieta fara gluten.

 

 

 

 

Rapunzel Paste Spirelli RAP044 

 

Iubesti pastele si vrei sa te poti bucura de savoarea retetelor preferate in continuare, fara a-ti face griji ca consumul lor iti poate face rau? Poti apela la aceste paste cu format spiralat, de la Rapunzel, realizate din orez integral, cu gust fin si bogat, de cereale naturale. Sunt obtinute din plante din culturi biologice, procesate pe o linie speciala de productie, destinata doar variantelor fara gluten, pentru a asigura absenta acestui element nedorit.

Sunt foarte stabile la fierbere, deci nu trebuie sa iti faci griji ca au nevoie de tratament special si absorb foarte bine sosurile, pe care iti recomandam sa le prepari chiar tu, pentru a fi sigur ca contin doar ingredientele permise.

Reprezinta un aliment fara gluten, ieftin si bun, pe care il poti folosi ca baza pentru o varietate de preparate, cu mirodenii, legume, branzeturi, carne, peste si orice combinatie iti face placere. Este disponibil in punga de 250g, care iti vor ajunge pentru 4 – 5 portii hranitoare.

Avantaje

Paste din orez integral, potrivite pentru o varietate de retete.

Obtinute din cultura biologica, cu ingrediente de cea mai buna calitate.

Sunt procesate pe linie de productie speciala gluten-free.

Disponibile in punga de 250g, suficient pentru mai multe portii.

Dezavantaje

Pot necesita o perioada de adaptare din partea persoanelor care nu sunt obisnuite sa consume paste sau paste din cereale integrale.

 

 

 

 

Nestle mic dejun cu cereale fara gluten

 

Incepi diversificarea alimentatiei bebelusului si vrei sa testezi gustul cerealelor fara gluten? Poti face o incercare cu aceasta pudra de cereale de la Nestle, obtinuta din porumb si orez. Este o formula imbogatita cu minerale (fier, zinc) si vitamine (A, B1, B6, acid folic, C, D, K)  esentiale pentru dezvoltarea armonioasa a organismului.

Contine faina de orez si din porumb degerminat, uleiuri vegetale, culturi Bifidus care ajuta la digestie si lapte degresat, motiv pentru care il poti prepara adaugand doar apa fiarta si racita pana la 40oC. Produsul iti pune la dispozitie 250g de amestec care iti va ajunge pentru aproximativ 5 mese, combinand 50g formula cu 150ml apa.

Se numara printre cele mai bune alimente fara gluten pentru bebelusi, este recomandat pentru includere in alimentatia copiilor de peste 6 luni si are o valabilitate de 1 luna de la deschidere, perioada in care necesita depozitarea intr-un spatiu racoros si uscat, pentru a-si pastra calitatile nutritive la nivelul optim.

Avantaje

Formula de cereale praf pentru micul dejun al copiilor de peste 6 luni.

Recomandat pentru diversificarea alimentatiei.

Amestecul este imbogatit cu vitamine, minerale si culturi Bifidus.

Se prepara usor si rapid prin adaugarea de apa calda.

Dezavantaje

Conform recenziilor parintilor care il folosesc deja, se gaseste greu in magazinele offline.

 

 

 

 

 

Leave a Reply

avatar
  Aboneaza-te  
Anunta despre
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (24 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...
DMCA.com Protection Status