fbpx

Cel mai bun ceai calmant pentru somn

Am modificat articolul ultima data pe: 25.08.19

 

Cum aleg cele mai bune ceaiuri calmante pentru somn

 

Ghidul cumparatorului

Atunci cand te confrunti cu stari de neliniste, agitatie, anxietate sau insomnii, cea mai simpla solutie si cea mai la indemana este un ceai de plante. Totusi, pentru ca somnul tau sa fie unul profund si revigorant, este bine sa stii cum sa alegi un astfel de produs, astfel incat sa aiba efectul dorit de tine.Astfel de compozitii pot fi intalnite in doua forme de prezentare. Cu plantele libere(vrac) vei putea prepara o cantitate mai mica sau mai mare de ceai, dar le vei putea administra si sub alte forme precum sublingual, macerat sau decoct, iar cantitatea adaugata la o cana o stabilesti tu.

Daca insa esti o persoana ce prefera confortul si un proces de infuzare mult simplificat, atunci poti alege si varianta la pliculete, ce contine o doza prestabilita de amestec si care poate fi preparata doar ca infuzie. Totusi, te avertizam ca produsele astfel pre-ambalate mai pot include si alte ingrediente de origine incerta.

Un ceai calmant pentru somn, la un pret bun, va avea diverse ingrediente cu efecte cumulative pentru a rezulta intr-o stare de sedare usoara. Printre cele mai cunoscute somnifere naturale sunt florile de passiflora si hameiul (acesta are un gust amar puternic). Cu efect sedativ vei gasi florile de tei, sulfina si lavanda (in plus aceasta va raspandi un parfum placut).

Roinita va actiona prin ameliorarea functiilor sistemului nervos central, astfel ca atunci cand te vei trezi vei fi proaspat si plin de energie. La fel va actiona si menta. Aceasta insa va influenta si activitatea digestiva, la fel ca maghiranul si sunatoarea, eliminand spasmele si relaxand corpul.

Pentru reducerea tensiunii arteriale si calmarea palpitatiilor cardiace va trebui ca formula aleasa sa contina si valeriana, paducel sau melisa. In astfel de compozitii mai poti gasi si plante cu origine straina precum ashwagandha, tulsi (busuioc sfant), brahmi sau rhodiola. Multe din acestea sunt adaptogene, ceea ce inseamna ca ajuta organismul sa faca fata la stres fara simptomele neplacute.

Un alt criteriu ce poate influenta formarea de diverse pareri despre cele mai bune ceaiuri calmante pentru somn este raportul cantitate-pret. Vei vedea ca de obicei, plantele vrac sunt comercializate in cantitati mai mari, in timp ce plicurile cumuleaza un gramaj mai mic, pentru un cost mai mare.

Un alt element de selectie poate fi originea plantelor. Multe persoane isi doresc sa stie acum daca ceaiurile lor provin din plantatii sau zone care nu au fost stropite cu pesticide si deci, sunt bio. Aceste variante sunt de preferat, chiar daca sunt mai scumpe, deoarece in cazul plantelor tratate exista riscul ca efectul benefic sa fie completat de unul nociv.

Citind si descrierile nostre de produs iti vei forma o idee mai clara despre ce tipuri de ceaiuri pentru somn exista si care ar fi mai potrivit pentru tine.

 

 

Modele recomandate in 2019

 

 

Dacia Plant Somnofort      

 

Util atat pentru insomnii, cat si pentru migrene sau unele probleme cardiace, acest ceai calmant pentru somn, ieftin si bun, se prezinta sub forma de plante maruntite, libere, in cantitate de 50 g. Ele pot fi folosite sub forma de pulbere rasnita si administrata sublingual (pentru o absorbtie rapida a principiilor active).

Totusi, daca nu suporti gusul amar (dat de hamei), poti alege sa-l prepari ca infuzie sau macerat la rece, indulcit cu miere. Plantele din componenta lui sunt passiflora (somnifer), valeriana (efect calmant asupra inimii), hameiul (sedativ), lavanda (pe langa parfumul placut este si linistitoare), roinita (amelioreaza depresia, ajuta la normalizarea functiilor psihice) si verbina (utila pentru indepartarea simptomelor cauzate de stres, anxietate sau sindromul premenstrual).

Nu trebuie uitat faptul ca aceasta fornula a fost inspirata din cercetarile lui Ovidiu Bojor, cunoscut fitoterapeut roman. Pe langa faptul ca va imbunatati durata si calitatea somnului, acest preparat va actiona si asupra sistemului cardio-vascular si digestiv, eliminand bataile neregulate sau spasmele.

 

 

 

Fares Noapte buna     

 

Iata una dintre solutiile pe care le pot alege cei care sufera de insomnii sau migrene si anume, ceaiul Noapte buna, de la Fares. Acesta contine sunatoare (cu proprietati sedative), roinita (imbunatateste memoria), valeriana, hamei, sulfina, maghiran (calmant, sedativ, hipotensiv), tei (bun pentru stari de nervozitate), passiflora (indicata si in epilepsie si Parkinson datorita efectelor la nivelul sistemului nervos central, dar si in hipertensiune) si lavanda (estompeaza starile de frica si agitatie).

Are efect calmant si sedativ, fiind util pentru persoanele care isi doresc pe langa un somn lung si linistitor si un tonus bun pentru a doua zi, o memorie mai clara sau o atentie mai concentrata. Ceaiul se prezinta sub forma de plante libere cu care vei putea prepara infuzie sau macerat.

Combinatia poate fi utilizata atunci cand te confrunti cu distonii neuro-vegetative, probleme cardiace usoare (palpitatii, extrasistole), cu stari de panica, anxietate, dureri de cap sau somn nelinistit.

 

 

 

Organic India Tulsi Sleep 

 

Daca doresti o varianta mai comoda, dar totusi eficienta, ceaiul Tulsi Sleep poate fi preparat sub forma de infuzie, cu un plic la cana. El este produs doar din plante originare din India, crescute si recoltate din culturi certificate ca fiind libere de pesticide (BIO). In plus, este fara cofeina, astfel ca vei putea beneficia de efectul somnifer fara nici o interferenta.

Ingredientele sunt cunoscute ca fiind indicate in stari de insomnie si nu numai: Tulsi (combate stresul si anxietatea), Cardamom (elimina spasmele gastro-intestinale si relaxeaza corpul), Musetel (reduce agitatia si linisteste mintea), Menta (tonifiaza organismul), Ashwagandha (are efect adaptogen), Brahmi (imbunatateste circulatia la nivelul creierului) si Convolvulus (sustine functiile cerebrale).

Efectele acestor plante se vor resimti atat la imediat dupa consumarea ceaiului, cat si in timp si se vor repercuta asupra perioadelor de odihna (care vor fi mai profunde si mai relaxante chiar si atunci cand vor fi mai scurte), dar si asupra orelor de activitate. Vei constata o imbunatatire a digestiei, atentiei si memoriei.

 

 

Leave a Reply

avatar
  Aboneaza-te  
Anunta despre
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (5 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...
DMCA.com Protection Status