n
n
▷ Carti straine, frumoase - Ghid, Clasament si Recenzii

Cele mai bune carti straine

Am modificat articolul ultima data pe: 12.11.19

Cea mai buna carte straina – Recomandarile noastre pentru 2019

Fie ca iti doresti sa te relaxezi in compania unui roman bun sau preferi poezia, in comert vei gasi nenumarate oferte atractive pentru orice preferinta, mai ales in ce priveste titlurile straine. Trebuie sa ai grija insa atunci cand faci o achizitie, pentru a nu cumpara un volum intr-o limba pe care nu o intelegi, iar noi iti dam o mana de ajutor spunandu-ti dupa ce sa te uiti cand iti alegi noul subiect de lecturare, si iti dam si doua exemple initiale, care i-au incantat pe alti cumparatori, potrivit recenziilor primite online. Primul este volumul RAO, Dan Brown, Origini, care vine de la autorul controversat cu origini americane, faimos pentru seria Codul lui Da Vinci. Il are drept protagonist pe profesorul Robert Langdon, un personaj familiar publicului, care are parte de noi aventuri din sfera fictiunii mitologice si istorice. Volumul dispune de o coperta groasa, care va arata foarte bine in biblioteca, si ofera 600 de pagini numai bune de explorat, traduse in limba romana. O alternativa interesanta este romanul Vintage, Margaret Atwood, A Handmaid’s Tale.

Tabel de comparatie

Plusuri
Minusuri
Concluzie

Cea mai buna!

RAO, Dan Brown, Origini
Click aici pentru pret!

Cartea aceasta, ce imbina thrillerul cu aventura si care apeleaza la publicul adult, face parte din arsenalul unui autor de bestsellere, aducandu-l in prim-plan din nou pe profesorul Robert Langdon, intr-o proaspata intriga plina de simboluri si mitologii, intr-un format tradus in limba romana si o formula cu coperta tare, numai buna de etalat in biblioteca personala.

Pentru ca are o forma relativ mare, ce se datoreaza celor 600 de pagini si copertii groase, va fi putin mai dificil de transportat, conform unor pareri.

Este recomandata publicului adult, folosind drept formula de vanzare de succes o poveste intriganta si plina de mister, cu simbolistica ezoterica bine-cunoscuta acestui autor.

A 2-A OPTIUNE!

Vintage, Margaret Atwood, A Handmaid’s Tale
Click aici pentru pret!

Titlul acesta la moda la ora actuala ii va atrage pe iubitorii de povesti distopice in lumi paralele sau viitorul apropiat, folosind numeroase indicii din istoria trecuta a lumii pentru a “prevesti” o posibila evolutie sau involutie sociala, care foloseste elemente usor fantastice in vederea crearii unui fir epic dramatic si realist, adecvat adultilor.

Avand in vedere ca vorbim despre o versiune originala, in limba engleza, va atrage doar anumite portiuni ale publicului de iubitori de lectura, cu precadere pe cei confortabili cu cititul in engleza.

Deoarece dispune si de un serial TV indragit si apreciat critic, nu este de mirare ca titlul a urcat vertiginos in topul vanzarilor din tara noastra si nu numai.

Orion Publishing Co, Gillian Flynn, Sharp Objects
Click aici pentru pret!

Iata o carte cu autor strain care dezvolta o tema mai clasica, si anume thrillerul cu elemente investigative, folosind psihologia pentru a se avanta in tenebrele subconstientului uman, folosind o reteta testata in numeroase volume anterioare de catre autoare, care se dovedeste de succes pentru public, dispunand de o coperta subtire din hartie ce asigura maleabilitatea cartii la citire.

Un detaliu nemultumitor pe care il mentionam este ca editia de fata se gaseste in formula originala, in limba engleza, limitand intr-o oarecare masura publicul utilizator.

Este recomandata celor care prefera lectura evocatoare de emotie, suspans si frica, in care cititorul se poate pierde pentru cateva ore in incercarea de a rezolva un mister tenebros.

Cum alegi o carte straina buna

Ghidul cumparatorului

Unul din cele mai relaxante hobby-uri cu care iti poti ocupa timpul este cititul. Iar, avand in vedere numarul impresionant de autori si carti de pe piata, nu iti va fi greu sa gasesti urmatoarea aventura care sa te prinda pentru cateva ore bune. Lectura ii ajuta pe cei mici sa isi dezvolte imaginatia si vocabularul, in timp ce adultii se vor bucura de fictiune sau non-fictiune in timpul liber, aceasta devenind o escapada dupa o zi grea la birou, de exemplu. Iar cei care prefera literatura straina au la dispozitie milioane de volume de proza si poezie si alte genuri literare, comercializate si in limba materna, si traduse, pentru a fi mai usor de inteles de orice categorie de public.

Avand in vedere varietatea de articole de pe piata, cum poti alege cea mai buna carte straina fara a te ingrijora in privinta continutului? Te vom ajuta, dandu-ti cateva sfaturi in ce priveste gasirea povestii perfecte pentru lecturare in randurile urmatoare.

Tipuri: Includ opere de fictiune si non-literare.

Cele de fictiune au in prim-plan evenimente inspirate din realitate, care descriu insa evenimente in parte sau in intregime neadevarate. Tocmai de aceea, sunt utilizate in scop recreativ, nu au restrictii de ritm si folosesc un discurs fluid, folosind de cele mai multe ori personaje, comploturi si imagini care se nasc din mintea naratorului/autorului. Sunt create pentru a inspira, distra sau informa cititorii, incluzand subgenuri primare precum romanul, mituri si legende, povestiri, nuvele si fabule.

Non-fictiunea se bazeaza pe evenimente si studii adevarate, reprezentand o sursa de informatie reala. Include enciclopedii, dictionare, manuale, esee, jurnale, biografii, autobiografii si studii.

Genul: Denumeste elementele ce diferentiaza un volum de altul, impartindu-se in continut liric, epic si dramatic.

Optiunile ce apartin genului liric cuprind poeme in care autorul isi expune in mod direct gandurile, ideile, sentimentele si atitudinile, intrand adesea in rezonanta cu cel care citeste. Poate include imnuri, poezii, satira, elegii, meditatii, sonete, cantece populare si continut contemporan, inspirandu-se din toate aspectele vietii. Aceste tipuri de carti straine, la un pret bun, pot fi citite pe indelete, sau intr-o singura sesiune, depinzand de numarul de poeme din antologie. Iar partea cea mai buna este ca poti lectura continutul mai usor, fara a trebui sa te opresti in mijlocul poeziei.

Genul epic impune prezentarea ideilor si sentimentelor ce se doresc a fi exprimate prin intermediul personajelor si al unei actiuni, acesta avand drept piesa centrala de expunere naratiunea. Se imparte in specii culte si populare, iar ca subgenuri te poti intalni cu romane, care sunt cele mai robuste forme de poveste, schite, nuvele, fabule sau balade, care restrang intr-o oarecare masura firul temporal la unul sau mai multe episoade din viata personajului principal, si basme, legende sau epopei, cu descrieri extensive si teme complexe, ce prezinta geneza sau intreaga istorie a unuia sau mai multor personaje.

Drama se desfasoara sub forma de dialog sau monolog, folosind actori drept personaje principale, fiind destinata a se juca pe scena, si nu a fi citita. Include specii precum comedia, drama si tragedia, dand nastere unui adevarat fenomen in secolul al 16-lea cu ajutorul enigmaticului Shakespeare.

Teme: Reprezinta elementul care diferentiaza cel mai mult un cititor de altul, caci nu tuturor le vor placea aceleasi tipuri de compozitie literara. Cele mai populare si de larg consum carti in limbi straine includ operele clasice, fantasticul, romantismul, umorul, horror-ul, stiintifico-fantasticul, povestile pentru tineri adulti si fanfiction, crima si actiunea si aventura.

Cartile cu continut clasic reprezinta opere fictionale ce au devenit esentiale invatarii, fiind predate in scoli.

Multe carti straine aborda tema fantasticului si mitologicului, in acest caz actiunea intamplandu-se pe un taram magic sau supranatural, unde diferite personaje pot avea puteri extraordinare.

Variantele romantice prezinta povesti de iubire si triunghiuri amoroase in diferite setari (realiste sau supranaturale), incluzand si opere din sfera eroticului.

Satira sau opera umoristica include fictiune menita a aduce zambetul pe buzele cititorului, fiind plina de amuzament si entuzism.

Pentru evenimente infricosatoare, te vei indrepta spre carti straine, la preturi bune, din sfera horror-ului, unde se evoca adesea sentimente de teama si in personaje, si in cititor.

Operele stiintifico-fantastice atrag din ce in ce mai mult publicul, implicand detalii din sfera stiintei si impactul unor elemente stiintifice inchipuite sau existente, plasandu-se de multe ori in viitor sau universuri paralele.

Una din temele din ce in ce mai apreciate este continutul adresat tinerilor adulti, cunoscut si drept fan-fiction, in care apar personaje existente in alt tip de continut media (seriale, filme, alte carti), de multe ori adolescenti, ce au de parcurs calatorii robuste initiatoare, care intaresc caracterul si apeleaza la sentimente de apartenenta si conexiune din partea cititorului.

Printre optiunile clasice indragite de toate categoriile de cititori se afla romanele thriller si crima, in care cititorul se va alatura unui detectiv sau personaj care cauta sa afle cine este criminalul sau infractorul, si care se afla mereu in pericol.

Un adevarat clasic al literaturii, povestea de aventura si actiune prezinta intamplari din viata unuia sau mai multor personaje, intinzandu-se pe diferite stagii din viata acestora. Pot cuprinde elemente din multiple teme explicate mai sus.

Limba de publicare: Este importanta mai ales pentru copii, dar si pentru adultii care nu cunosc multe limbi straine sau care pur si simplu prefera sa lectureze in limba materna. O carte straina in germana, de exemplu, va fi mai dificil de parcurs de un incepator intr-ale acesteia, la fel cum si optiunile in spaniola, franceza, chineza sau portugheza vor fi imposibil de parcurs de persoanele care nu au studii in acest sens.

Tocmai pentru a multumi publicul, multe opere literare si non-literare au fost traduse in limba romana, spre a fi lecturate pe indelete de orice categorie de varsta. Nu de putine ori, aceste variante sunt si mai accesibile ca pret, fiind tiparite la edituri din tara noastra.

Totodata, se mentioneaza ca, in numeroase randuri, poti obtine variantele originale de carti straine la comanda pe website-uri romanesti sau internationale, unele fiind mai dificil de procurat in librarii in acest moment.

Autor: Nationalitatea scriitorului are influenta asupra temelor abordate si a stilului de scris. Totodata, va da si limba operei care, dupa cum spuneam mai sus, poate face diferenta in ce priveste tipul cititorului.

Firul epic si detaliile povestii pot fi influentate de viata cotidiana a scriitorului, care se va inspira sau pur si simplu va intinde pe foaie sentimentele si trairile sale, folosind personaje si intamplari nascocite drept medium in acest sens.

De asemenea, se observa o prelevanta a autorilor europeni de a scrie mai dramatic si realist, inspirandu-se mai mult din propria viata presarata cu prejudecati, nedreptati si conflicte, asa ca o carte straina in franceza descrie adesea lumi tragice si aspre, in timp ce multi autori de origine americana se indreapta spre latura usor fantastica, ireala, sau chiar idilica si plina de suspans traita de patura de sus a societatii, si spre care un protagonist tinde sa se avante.

Format: O deosebire se face intre carti straine cu coperta cartonata sau din hartie.

Copertile tari, din carton, sunt mai rigide si dau volum, aratand mai bine in biblioteca personala, insa cantarind putin mai mult. Asadar, vor fi mai dificil de luat in ghiozdan de catre copii sau inconfortabile in poseta. In plus, calitatea superioara a hartiei poate duce la un pret mai ridicat.

Optiunile de carti straine online cu coperta din hartie vor fi accesibile ca pret, aratandu-se mai flexibile. Ca atare, vor avea un pret convenabil si pot fi mai usoare si mai mici ca si dimensiuni, putandu-se lua peste tot, fara dificultate, pentru a putea citi in mijlocul de transport in comun, pe drum spre mare sau munte ori in parc, de exemplu.

In concluzie, alegerea urmatorului titlu de lecturat iti apartine, si nu va fi un proces usor, insa cu ajutorul catorva pareri despre cele mai bune carti straine pe care le vei gasi online, poti descoperi adevarate chilipiruri spre care in mod obisnuit nu te-ai fi indreptat. Iata si cateva idei:

Modele recomandate in 2019

RAO, Dan Brown, Origini

Iata un roman fictional despre care multi cumparatori spun ca este cea mai buna poveste scoasa de autorul american Dan Brown pana in prezent. Si de aceasta data, protagonist este profesorul Robert Langdon, pe care poate il cunosti din Codul lui Da Vinci sau Ingeri si Demoni, operele anterioare ale autorului, de aceasta data acesta fiind angrenat intr-o noua aventura plina de mister si suspans.

Versiunea aceasta hardcover cuprinde nu mai putin de 600 de pagini, asa ca iti va lua ceva timp sa o lecturezi in liniste, insa de indata ce esti imersionat in intriganta conspiratie, nu o vei mai lasa din mana, motiv pentru care este vazuta drept una din cele mai bune carti straine bestseller. In plus, modelul acesta va arata foarte bine in biblioteca ta.

Si, pentru a intelege usor tot ce se intampla si a ramane angrenat in aventura criminalistica ce include stropi de fictiune mitologica si simbolistica istorica, articolul de fata este tradus in limba romana.

Avantaje

Opera fictionala cu teme fantastice si simbolistica, pentru adulti.

Varianta tradusa in limba romana pentru parcurgere usoara si deschidere catre un public larg.

Optiune hardcover, aratoasa, ce se evidentiaza in colectia ta prin infatisarea robusta.

Imbina elemente de crima si suspans, tinandu-te in priza pe masura ce lecturezi.

Dezavantaje

Formatul  poate fi incomod de transportat, daca vrei sa citesti afara, potrivit unor recenzii.

Daca preferi o carte straina in engleza, optiunea aceasta se situeaza in topul preferintelor romanilor la ora actuala. Si nu numai, caci popularitatea la nivel global a acestui volum se datoreaza in parte si seriei eponime pentru micile ecrane produse de un serviciu de streaming american (Hulu).

In ce priveste detaliile de gen, face parte din randul romanelor fictionale cu tema dramatica, evenimentele fiind situate intr-o lume distopica in care o factiune religioasa cu viziuni patriarhale pune stapanire pe Statele Unite ale Americii, redenumind-o Republica Gilead. Aici, protagonista este una din sutele de tinere fertile care indeplinesc un singur scop, acela de a procrea, in sens contrar suferind un sfarsit dureros. Insa nici macar un stat represiv nu o poate opri pe Jane, eroina noastra.

Optiunea aceasta este una originala, in limba engleza, asa ca va multumi doar o parte din cititori (cei confortabili cu acest detaliu), aspectul pozitiv in acest sens fiind ca experienta va fi una bruta si dramatica, asa cum a intentionat scriitoarea Margaret Atwood. Mentionam ca este o versiune paperback, cu 320 de pagini, numai buna de luat in vacanta.

Avantaje

Fictiune cu elemente distopice si dramatice, pentru adulti.

Coperta usoara si simpla, de tip paperback, care se indoaie usor - manipulare facila a volumului.

Autoarea cu origini canadiene se inspira din evenimente istorice si statistici actuale (legi privitoare la avort, viol, furt de copii, totalitarianism, nazism) pentru a oglindi un posibil viitor al omenirii.

Varianta populara, care a fost ecranizata intr-un serial TV apreciat de catre critici si public.

Dezavantaje

Pentru ca este o versiune originala in limba engleza, nu va putea fi citita de cei ce nu cunosc limba suficient de bine.

Orion Publishing Co,Gillian Flynn, Sharp Objects

In cazul in care te atrag mai mult povestile cu continut plin de suspans si elemente detective, atunci volumul acesta iti va fi pe plac, facand parte din randul cartilor moderne, contemporane, cu continut psihologic si thriller. Protagonista este o jurnalista care revine in orasul natal chinuita de abuzurile din trecut, in vederea descoperirii unui criminal, pe parcurs fiind nevoita sa redescopere amintiri de mult uitate.

Oferta aceasta vine de la autoarea americana Gillian Flynn, care a scris si hitul Gone Girl, fiind transformata si intr-un serial tv de succes, potrivit recenziilor primite, iar varianta prezenta este una originala, in limba engleza, asadar care ii va atrage pe cei ce doresc sa experimenteze o noua poveste infricosatoare in mod autentic.

Coperta paperback garanteaza un pret accesibil si posibilitatea transportarii facile a produsului, care are nu mai putin de 340 de pagini, asa ca vei putea sa te bucuri pe indelete, intr-una sau mai multe sedinte de lectura.

Avantaje

Roman fictional cu elemente dramatice si suspans.

Tema psihologica si elementele thriller multumesc publicul adult.

Autoarea este recunoscuta pentru thrillerele bestseller produse, opera fiind aclamata de critici si public deopotriva.

Coperta din hartie duce la manipularea facila a obiectului.

Dezavantaje

Nu se recomanda persoanelor care nu cunosc limba engleza.

Arthur, Ned Vizzini si Chris Columbus, Casa Secretelor

Romanul acesta se adreseaza in primul rand tinerilor adulti si copiilor, facand parte din randul operelor epice fantastice cu protagonisti de varste fragede care sunt aruncati intr-o lupta pe viata si pe moarte in incercarea de a reajunge acasa la parintii lor, care descopera o lume extraordinara, impanzita cu fiinte din alte lumi (cavaleri medievali, vrajitoare, pirati) gata sa le faca rau la orice pas.

Versiunea aceasta este una tradusa in limba romana, asa ca va putea fi incercata de toate categoriile de cititori, in primul rand de copii. Si va arata exceptional pe raftul din biblioteca, infrumusetand incaperea cu aerul sau supranatural si coperta cartonata groasa, ce ii da o alura de artefact.

Mentionam si ca are 432 de pagini numai bune de explorat, aventura epica fiind inclusa in lista de lectura a unor profesori din scoala gimnaziala. Iar la popularitatea titlului contribuie si inspiratia autorilor americani, care vine de la popularitatea seriei Harry Potter, ce a transformat generatii intregi de mici cititori in vrajitori ai cuvintelor.

Avantaje

Carte straina, la un pret bun.

Aventura epica plina de fantezie si supranatural, pentru fanii genului.

Are drept public tinta copiii, prezentand povestea initiatica a trei frati cu varste cuprinse intre 8 si 15 ani.

Varianta hardcover rezistenta, cu un aspect elegant.

Dezavantaje

Nu va fi pe placul celor care prefera literatura realista si dramatica.

Alte produse recomandate, momentan indisponibile:

Debolsillo, Jorge Luis Borges, El Aleph

Iata o carte straina, ieftina si buna, in limba spaniola, fiind o editie scrisa in limba natala a lui Jorge Luis Borges. Reprezinta o nuvela ce foloseste drept protagonist o reprezentare fictionala a autorului, angrenata intr-o poveste captivanta, plina de simboluri si alegorii, utilizand trept element central descoperirea originilor universului si a cunoasterii.

Face parte din randul optiunilor fictionale ezoterice, Alef fiind un punct in spatiu care contine orice altceva mai exista in univers, atingand numeroase teme spirituale complexe. Asadar, putem spune ca se adreseaza unui public matur, cunoscator al unei limbi straine, insa o vei gasi si in limba romana, daca iti doresti sa o citesti neaparat.

Varianta aceasta este una cu coperta din hartie, facand parte din randul optiunilor mai putin voluminoase, insa continutul ezoteric te poate indemna sa lecturezi pe indelete, impartind cele 224 de pagini in mai multe sedinte relaxante si, de ce nu iluminatoare, de citit. Si, pentru ca e un volum mic, il vei putea lua cu tine oriunde mergi, daca preferi sa te relaxezi in parc, de exemplu, sau pe plaja.

Avantaje:

Carte cu coperta paperback pentru citire usoara, la un pret accesibil.

Apartine genului epic si subgenului nuvela, avand dimensiuni medii – 224 pagini.