Cele mai bune uleiuri de motor

Am modificat articolul ultima data pe: 22.09.18

 

Cel mai bun ulei de motor  – Recomandarile noastre pentru 2018

 

Cand iti pui problema ce ulei de motor sa alegi, cel mai bine e sa consulti cartea tehnica a masinii si sa afli exact ce substante sunt recomandate, insa in eventualitatea in care nici acest demers nu te ajuta sa te edifici, va trebui sa apelezi la recenzii  de produse si ghiduri de cumparare. Stim ca unii cititori nu au la dispozitie suficient timp pentru a se documenta, asa ca acestora le aratam ce produse a scos la iveala investigatia noastra ca fiind situate pe locurile 1 si 2 in topul popularitatii in vanzari. Primul este Motul 6100 Synergie+, un ulei care se poate intrebuinta indiferent de combustibilul cu care se alimenteaza motorul masinii. Apreciem faptul ca este preparat pentru motoarele mai noi, deci multi utilizatori din Romania care au masini de fabricatie actuala se pot bucura de ajutorul pe care il poate oferi. Este semi-sintetic si are un indice SAE numai bun pentru conditiile posibile in zona noastra climatica. Votul nostru secund ajunge la Motul 8100 X-clean.

 

 

Tabel de comapratie

 

Plusuri
Minusuri
Concluzie

Cel mai bun!

Motul 6100 Synergie+
Click aici pentru pret!

Este o varianta semisintetica, produsa special pentru motoarele noi si puternice si compatibila cu orice tip de combustibil. Formula e rezistenta la imbatranire, vascozitatea se mentine constanta multumita aditivilor speciali, iar componentele anticoroziune si antioxidante ii sporesc calitatea.

Daca esti posesorul unei masini mai vechi, iti recomandam sa te orientezi catre un alt tip de produs, adecvat particularitatilor motorului.

Este una dintre cele mai eficiente produse ca raport pret calitate si il recomandam si pentru posibilitatea de a-l achizitiona in ambalaj de 2 sau 5 litri, in functie de nevoi.

Motul 8100 X-Clean
Click aici pentru pret!

Recomandat de unii dintre cei mai mari producatori de masini, este un produs sintetic adecvat pentru motoare pe benzina si diesel, care reuseste sa mentina coeficientul de vascozitate adecvat indiferent de temperatura multumita indicelui SAE 5W40 ce il face sa se comporte bine iarna si vara.

Ca alte produse 100% sintetice, il recomandam doar pentru masinile echipate cu motoare Euro IV sau V.

Este considerat unul dintre cele mai bune motoare sintetice, compatibil cu motoarele noi si moderne, disponibil in volum de 1 sau 5 litri, care isi pastreaza capacitatea de lubrefiere indiferent de temperatura.

Aral High Tronic
Click aici pentru pret!

Produs exclusiv sintetic care poate fi folosit cu succes indiferent de tipul de motor, cu conditia sa faca parte din generatiile Euro IV sau Euro V. Recomandat cu succes pentru conditiile climatice din Romania, cu veri toride si ierni geroase, deoarece isi pastreaza vascozitatea intr-un interval larg de temperatura.

In cazul in care detii o masina echipata cu un motor mai vechi, te sfatuim sa te orientezi catre un produs cu o compatibilitate mai buna.

Recomandat de producatori ca Fiat, Ford sau Porsche, reprezinta una dintre cele mai avantajoase optiuni din punct de vedere al pretului, indiferent daca optezi pentru varianta de prezentare de 1 sau de 4 litri.

 

 

Cum alegi un ulei bun de motor

 

Ghidul cumparatorului

Uleiul de motor reprezinta una dintre cele mai importante achizitii pe care este obligat sa le faca un automobilist atent si grijuliu cu autoturismul sau. De asemenea, aceasta substanta este indispensabila, si ca ulei pentru motor 2 timpi, si indiferent de combustibilul utilizat. Din moment ce pe piata vei observa o sumedenie de branduri care furnizeaza acest produs, e foarte normal ca la inceput sa nu stii care este cel mai bun ulei de motor si efectiv ce oferta sa alegi cu predilectie.

Drept compozitie, acesta este format din ulei de baza si aditivi. Primul reprezinta petrol hidrocarbonat si are rolul de a lubrifia partile interne ale motorului, protejand anti-frictiune si eliminand circa 25% din caldura acumulata intern. Aditivii pot include o serie de substante care incetinesc cat mai mult deteriorarea uleiului de baza si pot fi chiar si detergenti ce pastreaza in stare buna piesele cu care vin in contact. Nu e de ajuns sa stii care este rolul uleiului pentru motor pentru a-i intui importanta, ci trebuie sa fii constient ca schimbarea acestuia se realizeaza neaparat la fiecare 10000Km parcursi, pentru a nu periclita iremediabil autonomia motorului.

Ca sa poti sti si tu unde gasesc ulei de motor la un pret bun ceilalti soferi si pentru a putea alege marca si calitatea cea mai recomandata in cazul masinii tale, iata un set de aspecte care te vor ajuta sa compari si sa diferentiezi intre diferite formule:

 

Cel mai bun ulei de motor

 

Tipul de ulei: In functie de compozitie, exista trei principale tipuri dintre care te orientezi asupra unei alegeri: formula minerala, semi-sintetica si ulei de motor sintetic.

Cand te intrebi: ”ce ulei de motor sa folosesc, daca nu vreau sa cheltui prea mult?”, prima solutie pe care ti-o putem sugera este varianta ce are o compozitie strict minerala. Intr-adevar, acest produs va fi si cel mai ieftin, intrucat include un amestec de substante alkaline, extrase din petrol prin distilare in conditii specifice.

Deoarece nu inglobeaza prea multe ingrediente ca aditivi, va costa cel mai putin, dar nici nu isi va pastra prea mult timp calitatile, deteriorandu-se cel mai usor. Daca tii cont ca schimbarea va trebui realizata mai des, ajungi sa cheltui aproape la fel de mult ca in cazul celei de-a doua categorii.

Pe cei care cauta niste preturi de mijloc, vrand sa aleaga o substanta care se comporta mai bine in timp cu motorul masinii lor, ii sfatuim sa apeleze la optiunea semi-sintetica. Calitatile uleiului de motor semi-sintetic sunt mult imbunatatite fata de cele ale formulei minerale, deoarece compozitia include, pe langa petrol distilat, circa 30% ulei sintetic, fapt ce imbunatateste consistent longevitatea produsului si comportamentul in diverse conditii de temperatura si uzura. Momentan, aceasta e o optiune destul de populara in comert, mai ales pentru utilizatorii cu buget moderat.

Daca vrei sa cumperi cea mai performanta formula, dar esti gata si de o investitie care se ridica la inaltimea caracteristicilor, atunci poti alege fara regrete uleiul complet sintetic. Acesta este produs in exclusivitate in laborator, drept pentru care si costa cel mai mult, avand in componenta o suma de aditivi foarte utili, care ii extind durata de viata si il fac sa fie, momentan, cel mai bun de pe piata.

 

Compatibilitatea cu motorul: E firesc sa faci diferenta intre ulei de motor pe benzina si formula pentru piesele diesel, sau sa alegi diferit cand vine vorba de motocicleta (2 timpi/4 timpi) si autoturism (4 timpi). Acest fapt rezulta, cel putin la masini, din functionarea la temperaturi diferite: pentru benzina se obtin pana la 160 de grade Celsius in zona superioara a pistonului, in timp ce pentru motoarele diesel ai dublu, adica in jur de 315°C. Totodata, in functie de anul productiei motorului, vei avea cate un calificativ pentru fiecare formula.

Suficiente pareri despre cele mai bune uleiuri de motor au cazut de acord ca piesele foarte vechi trebuie protejate cu ulei mineral, iar cele noi cu ulei sintetic. De asemenea, daca autoturismul a parcurs peste 300000Km, se recomanda schimbarea si completarea mai des a uleiului din motor, iar daca ai cumparat masina second hand, cel mai bine e sa folosesti acelasi sortiment cu care a inceput sa fie protejata de vechiul proprietar. De multe ori, trecerea de la varianta minerala la cea sintetica pentru un motor prea uzat s-ar putea sa-i faca mai mult rau, chiar daca toti sunt de acord ca produsele sintetice sunt viitorul.

Partea buna este ca multi producatori specifica si pentru ce fel de masina este creat un anumit produs. De exemplu, puteti citi pe eticheta unui ulei mesaje precum “pentru motoare performante”, “pentru masini noi” ori “pentru masini cu rulaj mare” si chiar diverse tipuri de vehicule precum cele SUV. Aceste specificatii va vor face alegerea mult mai usoara.

 

Indicele SAE: Acesta este indicele de vascozitate si constituie principalul criteriu de alegere in functie de temperaturile la care trebuie sa poata porni masina, mai ales in zonele cu clima rece sau cu anotimp rece. Din aceasta perspectiva, avem un sistem precis de notare si numerotare cu litera si doua valori numerice, in cazul variantei multi-grade, care ne intereseaza cel mai mult.

Se poate sa intalnesti formule ca 10W-40, 5W-30 sau 5W-40. Cifrele pot varia in intervalul 0 – 25 si 20 – 60, unde prima sare din 5 in 5 unitati, iar a doua din 10 in 10 unitati. Daca litera W(winter) este inclusa in acest calificativ, atunci prima valoare iti arata vascozitatea pe timp de iarna, deci te informeaza asupra indicelui de pornire la rece a motorului. Cu cat este mai mare valoarea, cu atat mai vascos este uleiul, inversul fiind reprezentat de valorile 10, 5 si 0, care arata mai multa fluiditate la curgere.

Pentru un indice SAE, prima valoare constituie vascozitatea produsului la temperaturi mici, de circa – 20 si -25°C, iar a doua este vascozitatea atinsa la temperatura de peste 100°C, adica in conditii normale de functionare. Din acest motiv, in Romania cele mai populare sortimente recomandate vor avea calificativ 5W-30, 10W-40 si 15W-40.

Daca indicele este ceva mai ridicat, atunci uleiul e recomandat in competitii de formula 1, unde are nevoie de vascozitate avansata ca sa protejeze piesele din motor la solicitarile ivite. Nu in ultimul rand, nu vei alege niciodata un ulei 20W sau 25W pentru folosirea pe timp de iarna si nici mai putin de 30, ca fiind a doua valoare, pentru vara.

 

Vascozitatea uleiului de motor: Determina clasificarea in formule mono-grade si multi-grade. Aceasta caracteristica reprezinta de fapt rezistenta pe care o prezinta uleiul la curgere, calculata independent de temperaturile inregistrate in interiorul motorului.

Pentru zona temperata si clar si in Romania, se va achizitiona neaparat varianta multi-grade, intrucat cealalta se alege doar pentru zonele in care este mereu cald sau mereu rece. Din moment ce la noi oscileaza destul de mult temperaturile cu diferente mari de la iarna la vara, ai nevoie de o substanta care sa se comporte pe masura de versatil. Temperaturile in care se descurca bine acest ulei vor fi cuprinse in intervalul  – 30°C si +100°C.

 

Standardele pe marci: In descrierile produselor de pe piata, vei intalni anumite coduri ori standarde, alaturate adesea numelor unor marci. Iata un exemplu: BMW LL-04 FIAT 9.55535-S2 FORD WSS M2C 917A GM-OPEL Dexos 2 MB-Approval 229.51 PORSCHE A40 RENAULT RN0710/RN0700 VW 502 00, 505 00, 505 01. Aceasta inseamna ca uleiul este compatibil cu marcile respective, insa nu exclusiv. De exemplu, un ulei care are standarde VW (pentru Volkswagen) se vor potrivi si cu autoturisme Seat, Skoda si Audi.

Desigur, pot exista modele Volkswagen care sa nu fie compatibile cu standardul respectiv (pot exista mai multe standarde VW). Parerea unui mecanic experimentat poate fi pretioasa in aceasta privinta.

 

Normele Euro: Fiecare norma europeana de poluare isi impune anumite cerinte cu privire la sistemele de filtrare ale motoarelor, iar asta influenteaza si tipul de ulei compatibil cu motorul respectiv. Este contraindicat sa utilizati un lubrifiant care nu acopera o anumita norma Euro (de exemplu, un produs pentru Euro IV la un motor Euro V, intrucat acest fapt nu va face bine pe termen lung masinii tale. Vestea buna este ca normele de poluare europene sunt specificate pe orice eticheta si descriere de produs, dupa cum vei vedea si in partea a doua a acestui ghid, cand prezentam cateva uleiuri bine vandute in comert.

 

Aditivi: Poti opta pentru produse cu aditivi inclusi, ori, daca doresti sa adaugi un aditiv preferat, te poti orienta la fel de bine catre uleiuri ce nu contin asa ceva (sau contin o cantitate redusa de aditivi). O greseala aici este sa crezi ca mai multi aditivi inseamna performanta mai buna. Nu este cazul, ba din contra, prea multi aditivi pot strica motorul masinii tale. Daca nu te pricepi suficient de bine, evita sa adaugi alti aditivi pe langa cei inclusi in formula uleiului cumparat!

 

ulei de motor bun

 

Raportul cantitate-pret: Cand verifici o oferta, te sfatuim sa iei in considerare si raportul dintre calitate si cantitate, adica efectiv cat te costa litrul de ulei si sa compari acest pret cu altele pe care le intalnesti la produse similare. Nu uita ca un ulei ieftin nu este neaparat de calitate proasta si uneori chiar se potriveste mai bine in motorul unei masini mai vechi, referindu-ne aici la varianta minerala.

In sfarsit, cei ce doresc sa stie unde gasesc ulei de motor la preturi bune sunt sfatuiti sa isi comande produsul de pe Internet. Fie ca vrei sa cumperi pentru completare ulei de motor sau pentru schimb, vei gasi intotdeauna brandul pe care il preferi, facand comanda online.In plus, ai la dispozitie mai multe sortimente si cantitati, deci o si mai mare libertate de alegere.

Cel mai mare avantaj ramane, totusi, costul mai scazut decat la punctele care comercializeaza in mod conventional acest produs. Noi am alcatuit un top cu cele mai apreciate formule, pe care ti le recomandam in functie de popularitate, performante si buget:

 

 

Modele recomandate in 2018

 

 

Motul 6100 Synergie+

 

1. Motul 6100 Synergie+Ca sa poti achizitiona cel mai bun ulei de motor Motul, e clar ca trebuie sa te opresti asupra unei variante semi-sintetice, intrucat aceasta va oferi atat calitate, cat si un cost destul de scazut. Acest sortiment a fost produs pentru motoarele noi ale masinilor puternice, fiind adecvat pentru utilizarea impreuna cu orice tip de combustibil: GPL, benzina cu sau fara plumb, diesel etc.

Datorita unei formule cu rezistenta mare la imbatranire, acest ulei se va schimba putin mai rar, deci este cu aproximativ 1.2% mai economic decat alte variante din clasa sa. Vascozitatea se va mentine constanta, datorita unor aditivi anti-oxidare, iar calificativul primit este 10W40, o certificare perfecta pentru conditiile de temperatura variabile din zona temperata in care se situeaza Romania.

Este preparat cu cateva componente anti-coroziune si anti-uzura, care il fac sa se comporte excelent la temperaturile mari ce pot fi atinse in interiorul unor motoare de ultima generatie. In plus, pentru imbunatatirea adaptabilitatii, acest compus va putea fi diluat cu alte tipuri de ulei, sintetice sau minerale. Poti cumpara 2 sau 5 litri de produs si sa ai parte de aceleasi preturi ieftine.

Avantaje

Produsul este un ulei motor 10W40 semi-sintetic de inalta performanta oferit la pret bun.

Este foarte potrivit pentru masinile folosite in Romania, avand indice SAE multi-grad, conform diferentelor de temperatura vara-iarna.

Lucreaza la fel de bine cu benzina, motorina si GPL.

Include tot felul de aditivi care ii garanteaza proprietati antioxidante, anticorozive si anti-uzura.

Dezavantaje

Se va utiliza mai mult pentru motoarele recente (mai noi de 6-7 ani), nefiind potrivit pentru piese mai vechi.

 

 

Motul 8100 X-clean

 

2. Motul 8100 X-clean

Cativa dintre cei mai renumiti furnizori de autoturisme recomanda cu incredere acest fel de produs: BMW, Porsche, Renault, Ford si Fiat. Ca tipologie, si daca te intrebi care este cel mai bun ulei de motor pe benzina, poti afla ca acest compus sintetic este principalul candidat la titlul respectiv.

Se poate intrebuinta nu numai pentru motoare cu benzina, ci si pentru cele diesel. In plus, dat fiind ca este complet sintetic, nu doar ofera cele mai inalte performante de lubrifiere si protectie, dar e si compatibil in special cu cele mai noi motoare din comert. Vascozitatea este multi-grade, asadar una foarte adecvata pentru ce are nevoie un autoturism in Romania pe timp de iarna.

Ca valori SAE, constituie atat un ulei de motor 5W40 pentru benzina, cat si o alternativa perfecta pentru ca masina ta sa nu aiba probleme de functionare in cele mai friguroase zile din anotimpul hibernal. Poti alege fie recipientul cu volum de 1 litru, fie pe cel de 5 litri, oricare dintre cazuri constituind o oferta, spunem noi, avantajoasa ca raport intre calitate si un pret corespunzator.

Avantaje

Se incadreaza printre cele mai bune uleiuri de motor, avand formula strict sintetica.

Raportul format intre calitati si costuri este unul convenabil.

Isi pastreaza coeficientul adecvat de vascozitate la temperaturi mici, avand indice SAE 5W40.

Compatibil atat pentru motoare diesel cu injectie, cat si pentru cele pe benzina.

Dezavantaje

Fiind 100% sintetic, se va utiliza numai pe motoare EURO IV si EURO V, considerate noi.

 

 

Aral High Tronic

 

3. Aral High TronicAcest ulei de motor Aral la pret ieftin e recomandarea noastra pentru cei ce doresc sa gaseasca cea mai convenabila alternativa sintetica din comert. Fiat, Ford si Porsche au recomandat pe rand produsul pentru cateva modele de masini produse, fapt ce nu poate decat sa consolideze imaginea performanta de care beneficiaza brandul Aral de ani buni.

Vestea buna e ca sortimetul se utilizeaza cu foarte mare succes pentru motoarele noi si foarte noi, deoarece in comozitia sa intra 100% ingrediente sintetice, obtinute in laborator. Din acest motiv, uleiul poate fi integrat fara problele si in motoare diesel, si in cele care folosesc benzina pe post de combustibil.

Face parte din gama multi-grad, iar calificativul SAE il recomanda pentru cei care stiu ca nu vor sa aiba surprize neplacute peste noapte in timpul iernii, caci 5W40 este un indice foarte recomandat pentru pastrarea vascozitatii optime la cele mai scazute temperaturi. Ai de ales intre recipientul cu 4l sau cu 1l, in functie de necesitatile cantitative ivite. La costul pe care il are, poate fi considerat mai ieftin decat unele produse de calitate mai scazuta.

Avantaje

Asigura protectie optima a motorului in conditii cu temperaturi foarte scazute, constituind ulei de motor 5w40.

Va oferi lubrifiere de calitate, deoarece formula sa este 100% sintetica.

Va putea fi intrebuintat deopotriva pentru motoare pe benzina sau diesel.

Este un ulei de motor ieftin si bun, mai ales daca luam in considerare ca e sintetic.

Dezavantaje

Nu se preteaza foarte bine pentru utilizarea in motoare vechi sau uzate.

 

 

Castrol Edge

 

4. Castrol EdgeDaca preferi sa cumperi ulei de motor 5W30 la un pret bun, se poate ca renumitul producator Castrol sa iti ofere alternativa pe care o cautai. Pentru a preveni eficient degradarea pieselor si componentelor unui motor de ultima generatie, acest produs a fost exclusiv compus in laborator, fiind sintetic.

Include aditivi polimerici prin intermediul tehnologiei Titanium FST, o metoda care ii creste durata de viata si previne degradarea peliculei. Conform testelor, frecarea va fi redusa cu pana la 15%, iar ca rezistenta produsul va fi cu 45%mai bun fata de alte tipologii similare de ulei. Bineinteles, se intelege ca va fi mai putin recomandat in motoare vechi si extrem de uzate, dar in rest se descurca excelent, indiferent daca alimentarea se face cu diesel sau benzina.

Valorile 5W30 ale SAE indica niste performante apreciabile in mentinerea vascozitatii multi-grad la niste temperaturi de -20 de grade Celsius. Poti alege oricare dintre cele trei variante de volum, 1l, 4l si 5l, beneficiind la fiecare de niste costuri moderate, accesibile.

Avantaje

Are o formula adecvata pentru utilizare in Romania, fiind un ulei de motor 5W30.

Se recomanda intrebuintarea cu motoare noi, fiind sintetic 100%.

Lucreaza excelent in sisteme care au pe post de combustibil benzina sau motorina.

Ulei de motor Castrol cu raport avantajos cantitate-calitate-pret.

Dezavantaje

Nu ofera posibilitati de utilizare eficienta in motoarele uzate.

 

 

Elf Evolution 700 ST

 

5. Elf Evolution 700 STCand cauti ulei de motor Elf, cea mai avantajoasa afacere o faci cumparand acest recipient de 4 litri. Produsul este semi-sintetic, fapt prin prisma caruia recunoastem mai bine preturl scazut. Avand in vedere recomandarile primite de la Renault, acest lubrifiant prezinta capabilitati apreciate de multi dintre cumparatori.

Se recomanda folosirea acestei formule in motoarele cu injectie directa, dar in principal e important sa amintim ca este eficient atat pentru piese alimentate cu motorina, cat si pentru cele care lucreaza cu benzina. D

in punct de vedere al temperaturilor suportate, consideram calificativul SAE primit drept foarte bun pentru zona climatica a Romaniei, unde acest produs multi-grade va fi folosit cu mult succes.

In plus, un indice de 10W40 este foarte potrivit pentru un comportament bun atunci cand temperaturile scad mult sub zero. Unul dintre cele mai mari atu-uri demonstrate de produsul in cauza il constituie investitia minima necesara achizitiei.

Avantaje

Ofera lubrifiere buna si protejeaza eficient piesele motorului, avand o compozitie semi-sintetica.

Se preteaza bine la intrebuintarea pentru motoare diesel si cu benzina.

Ulei de motor 10W40 ieftin si de calitate.

A fost creat de Elf special pentru Renault, element ce il recomanda pentru fanii acestui brand.

Dezavantaje

Nu sunt specificate posibilitati de diluare si nici o compatibilitate cu motoare mai vechi.

 

 

Petronas Selenia 20K 

 

Persoanele care isi doresc un ulei lubrifiant de calitate, pot opta pentru produsul acesta de la Selenia, care se inscrie in categoria formulelor semi-sintetice. Se preteaza tuturor masinilor inzestrate cu un motor pe benzina, indiferent de capacitatea cilindrica, ceea ce inseamna ca se bucura de o buna compatibilitate.

Asigura o pornire usoara pana la -25°C, dovedindu-se extrem de util chiar si in iernile friguroase, cand mercurul in termometre scade destul de mult. De asemenea, are o stabilitate crescuta la temperaturi ridicate, aspect care se datoreaza in mare masura indicelui SAE de 10W40. Pe scurt, este un ulei de motor recomandat cu precadere pentru conditiile de temperatura din Romania.

Precizam ca, pentru un randament optim, trebuie sa il schimbi la fiecare 20000 de kilometri, insa cantitatea de produs este una generoasa: 5 litri. Se vinde la un pret pe care unii l-ar putea cataloga drept “piperat”, dar include o garantie pe o perioada de 24 de luni.

Avantaje

Este un ulei de motor ideal pentru clima din tara noastra, lucru dovedit de indicele SAE 10W40.

Se potriveste tuturor masinilor cu motor pe benzina, intrucat este un produs semi-sintetic.

Promite ca autoturismul va porni lesne chiar si la -25°C.

Beneficiaza de o garantie pe 2 ani, astfel ca ai certitudinea calitatii.

Dezavantaje

Costurile de achizitie sunt usor crescute, deci trebuie sa iti calculezi cu atentie bugetul.

 

 

Mobil 1 ESP Formula

 

6. Mobil 1 ESP FormulaRecomandam acest ulei de motor Mobil celor care au dorinta de a oferi motorului masinii lor un lubrifiant de calitate superioara, obtinut exclusiv sintetic. Printre marcile cele mai renumite in lume, care iti recomanda acest produs, amintim: BMW, Volkswagen, Peugeot si Porsche.

Cu o putere de curatare de exceptie, acest sortiment va proteja eficient impotriva uzurii, prelungind viata motorului. Se accepta utilizarea in cadrul sistemelor propulsate pe baza de motorina sau benzina, iar continutul scazut de cenusa, sulf si fosfor permite reducerea particulelor reziduale in cadrul convertoarelor catalitice sau a filtrelor pentru motorina.

Prin intermediul unor aditivi de curatare activi, se va limita formarea depunerilor pe piesele interne. Proprietatile anti-oxidante determina o poluare mai redusa cu hidrocarburi si un timp de invechire mai indelungat. Se asigura si pornirea rapida in conditii de vreme rece, intrucat produsul este multi-grad si are indice SAE 5W30.

Avantaje

Include formula sintetica, deci este foarte apreciat pentru cele mai noi motoare.

Constituie o solutie buna deopotriva pentru motoare cu benzina sau motorina.

Ofera protectie impotriva depunerilor, deoarece incorporeaza niste aditivi pentru curatare activa.

Ulei de motor 5W30 la pret scazut.

Dezavantaje

Nu poate fi utilizat ca ulei de motor in 2 timpi sau pentru sistemele din aviatie.

 

 

Liqui Moly Mos2

 

7. Liqui Moly Mos2Cei care cauta calitate germana sunt sfatuiti sa incerce acest ulei de motor Liqui Moly. Este vorba despre un lubrifiant eficace, care include in formula sa disulfura de molibden, element ce contribuie la formarea unei pelicule de protectie la suprafata pieselor, avand onctuozitate (capacitatea de a adera la suprafete) mai avansata.

Se foloseste la fel de bine in cadrul motoarelor cu motorina sau alimentate cu benzina si a fost amplu testat in cazul compresoarelor catalitice si a sistemelor turbocompresoare. Calitatea oferita este una laudabila, deoarece compozitia sa e semi-sintetica. Prezinta stabilitate avansata la imbatranire si isi mentine o vascozitate excelenta, intrucat e multi-grad si are si un indicativ SAE 10W40.

Aceasta valoare il recomanda pentru utilizarea in orice anotimp si mai cu seama chiar si cand se inregistreaza temperaturi negative, fara a aparea vreo problema in pornirea motorului. In acest caz, se comercializeaza in recipient cu volum de 4l si, desi marca Liqui Moly este cunoscuta pentru un foarte bun ulei de motor de tractor, acesta nu se preteaza pentru o asemenea utilizare.

Avantaje

Se comporta foarte bine cand temperaturile de afara scad, fiind multi-grad.

Este un ulei de motor 10w40 pentru benzina dar si pentru motoarele diesel.

Include disulfura de molibden, care asigura o lubrifiere mai buna, prin octuozitatea sporita.

Este semi-sintetic, deci ofera o protectie buna la uzura.

Dezavantaje

Raportul cantitate - pret - calitate presupune o investitie mai mare decat in alte cazuri la uleiuri de motor semi-sintetice.

 

 

Cum se foloseste un ulei de motor

 

Daca nu cunosti prea multe despre uleiul de motor, insa stii ca acesta e esential pentru aparatul/masina ta, e cazul sa te informezi. Cum sa il folosesti, asa inca sa nu dauneze vehiculului, iti spunem in randurile urmatoare.

 

 

Cum sa il adaugi la motor

E simplu sa inlocuiesti lubrifiantul si nu ai nevoie de un mecanic pentru asta. De obicei, atunci cand deschizi capota vehiculului, vei observa joja pentru ulei sau un indicator. Acolo trebuie sa il torni, pana la nivelul maxim indicat pe tija de ulei. Este foarte important sa nu pui mai mult, deoarece poate afecta motorul. Ca sa stii cat ai pus, curata bine tija cu o carpa curata si, pe masura ce adaugi lichidul, scufund-o inapoi in joja, pana vei observa ca urma lasata de lichid este la nivelul optim marcat pe aceasta.

 

Cand sa il inlocuiesti

Asta este una dintre marile probleme pe care orice conducator auto si le pune. In mod normal, producatorii de ulei recomanda schimbarea acestuia o data la 15000 de km parcursi. Pe de alta parte, daca utilizezi masina in conditii de praf sau conduci in traficul din oras, s-ar putea sa fie nevoie sa il schimbi chiar si mai des, o data la 7500 de km sau si mai putin. Intervalul la care inlocuiesti lubrifiantul  este influentat si de cat de veche este masina ta. Tehnologiile moderne permit schimbarea mai rara a uleiului, dar la un vehicul mai vechi poti fi obligat sa faci modificarea  chiar si la 3000 km parcursi.

 

Ce echipament este necesar cand il inlocuiesti

Desi operatiunea de adaugare a uleiului nu este una periculoasa, este recomandat sa folosesti o pereche de manusi si o salopeta, ambele din cauciuc, pentru a evita contactul cu substanta si, implicit, murdarirea hainelor. Pentru extra siguranta, e bine sa folosesti si o pereche de ochelari de protectie, care sigur se gasesc pe la tine prin garaj.

 

 

Cum il pastrezi

Este esential ca lichidul sa nu fie depozitat la temperaturi mari sau reduse, ci intr-un spatiu cu o temperatura constanta de 15 pana la 20 de grade celsius. Pe langa asta, e important sa inchizi mereu capacul recipientului de ulei dupa folosire, pentru a evita contaminarea acestuia cu praf sau alte particule si lichide sau chiar varsarea acestuia din neatentie.

Pastreaza uleiul in recipientul in care l-ai cumparat, pentru a-i oferi protectie dar si pentru a nu il incurca cu alte produse similare care, o data ajunse in motorul tau, pot duce la nefunctionarea sa.

Cum il reciclezi

Uleiul folosit nu poate fi aruncat la cosul de gunoi sau in chiuveta, deoarece contine substante toxice si este daunator pentru mediu. Acesta se pune intr-un recipient cu capac, de preferat cu o eticheta care sa indice ce contine si se asaza undeva unde animalele sau copiii nu pot avea acces la ulei. Cand vrei sa scapi de el, cauta un centru de colectare special, unde acesta poate fi reciclat in vederea refolosirii.

 

 

Marci populare:

 

Uleiul de motor este indispensabil pentru protejarea componentelor interne ale motorului, indiferent de tipul de vehicul sau utilaj. Practic, acesta reduce considerabil uzura motorului, asigurandu-i o durata de viata mai crescuta si performante optime. Soferii stiu ca lubrifiantul trebuie schimbat obligatoriu la maxim 10 000 km parcursi, iar alegerea celui mai bun produs se va face in functie de tipul vehiculului si al motorului (benzina/diesel, 2 timpi/ 4 timpi). In plus, pentru a te asigura ca vei folosi un ulei de calitate superioara, este de preferat sa te orientezi spre producatorii specializati in domeniu, care si-au castigat deja un renume si aprecierea in randul consumatorilor. In acest scop, noi iti vom prezenta trei firme ce isi mentin pozitionarea in varful industriei auto.

 

Motul este o companie franceza care s-a extins pe plan global, dezvoltand, producand si distribuind o gama variata de lubrifianti pentru motoare (automobile, motociclete, scutere, autoutilaje industriale si alte vehicule precum cele de navigatie). Compania-mama, Swan&Finch, infiintata in 1853 in New York, s-a orientat spre piata internationala, promovand brandurile Motul, Textul si Aerul.

In 1932, brandul lanseaza primul ulei de motor multigrad de pe piata europeana: Motul Century, devenind o companie de sine statatoare. In 1966, urmeaza o noua inovatie: Century 2100, primul ulei semi-sintetic, pentru ca in 1971 sa apara primul produs 100% sintetic. Brandul s-a extins in Europa si in 2001 a inceput sa produca lubrifianti pentru uz industrial.

Punand de-a lungul timpului accent pe perfectionare si inovare, azi Motul se afla in topul firmelor din domeniu, activitatea sa extinzandu-se in peste 100 de tari. Ofera o gama diversa de uleiuri, lichide de frana, antigeluri si lichide de racire, produse de curatenie si intretinere a motoarelor. Valorile brandului sunt expertiza, tehnologia, autenticitatea si implicarea.

Este asadar o companie orientata spre satisfactia si respectul fata de clienti si partenerii de afaceri. Cu un control strict al calitatii, are numeroase certificari de la organizatii de testare si verificare a standardelor industriei. Specialist in domeniul uleiurilor de motor, Motul se ghideaza dupa principiile “intelege de ce au nevoie clientii” si “concepe cea mai inovatoare solutie” pentru a indeplini aceasta nevoie.

Castrol este unul dintre liderii mondiali in productia si distribuirea de lubrifianti auto, compania avand sediul central in Marea Britanie, centre de operatiuni in peste 40 de tari si centre de distributie in peste 100 de tari. Produsele sale garanteaza ca respecta standardele de calitate din industria de profil, brandul avand 13 centre de cercetare si dezvoltare in toata lumea.

Un adevarat brand specializat, Castrol dezvolta si comercializeaza lubrifianti premium si ofera servicii profesioniste clientilor in domeniile automobilelor si motocicletelor, aviatiei, marinei, utilajelor agricole si industriale, productiei de petrol. Primele si cele mai importante obiective ale companiei sunt de a raspunde nevoilor clientilor si de a ridica standardele SSM (Sanatate, Siguranta si Mediu).

De aceea, produsele Castrol respecta toate standardele de reglementare pe plan international si legislatia de mediu, oferind o gama completa de lubrifianti, lichide in suspensie, lichide de frana, de racire, unsori, ceruri si alte produse de intretinere a pieselor interne ale motoarelor. Compania dezvolta si testeaza constant noi solutii, asa incat sa se perfectioneze si sa ramana in top.

Una dintre cele mai apreciate inovatii o reprezinta tehnologia Titanum FST (Fluid Strenght Technology), care a oferit o rezistenta sporita, o reducere considerabila a frictiunii, astfel asigurand performantele motoarelor. Castrol colaboreaza cu producatorii auto si din alte domenii precum cel industrial, astfel incat sa ofere mereu cea mai optima solutie de lubrifiere.

 

Chiar in conditiile concurentei acerbe pe piata, Aral s-a mentinut in timp in fruntea producatorilor de uleiuri de motor, lichide de frana si antigeluri, oferind partenerilor si clientillor produse si servicii de calitate. Istoria brandului incepe in anul 1924, atunci cand un inginer si un chimist de la compania Benzol Verband (BV) concep un nou tip de combustibil de motor.

Acest combustibil a fost numit Aral, iar BV se va impune datorita acestuia pe piata, deschizand ulterior aproximativ 9000 de statii de alimentare auto. In anul 1939, se dezvolta si produce primul ulei de motor sintetic 100% de tip multigrad (denumit Aral Kowal). De aici incolo, brandul se specializeaza si pe lubrifianti si se extinde constant.

BV va lua numele Aral, compania fiind preluata in anii 2000 de catre grupul BP. La momentul actual, oferta de uleiuri Aral este extrem de bogata, pentru a acoperi nevoile diferitelor tipuri de motoare, iar in Germania este in fruntea companiilor de statii de alimentare auto. In afara de combustibili si uleiuri, brandul mai ofera alti lubrifianti de intretinere, produse de curatat si antigeluri.

Firma are contracte de parteneriat cu o multitudine de producatori auto si moto si este furnizor pentru cateva competitii auto profesionale. Pentru ca obiectivul sau pe termen lung este sa imbunatateasca procesul de dezvoltare si productie a produselor, adresandu-se astfel nevoilor variate ale consumatorilor, gama Aral include uleiuri complet sintetice, semi-sintetice sau minerale.

 

 

Alte articole populare de pe site-ul nostru:

 

Cum alegi un detector radar

Cele mai bune higrometre

Cel mai bun invertor auto

Bec H7

Aparat foto profesional

 

 

6
Leave a Reply

avatar
1 Sectiune de comentarii
5 Raspunsuri la sectiunea de comentarii
0 Followers
 
Cele mai populare comentarii
Cea mai populara pagina de comentarii
2 Autori comentarii
Team Clovis.roCristian Autori comentarii recente
  Aboneaza-te  
Cel mai nou Cel mai vechi Cel mai votat
Anunta despre
Cristian
Vizitator
Cristian

Pentru un Logan 1.6 din 2005 este bun uleiul Motul 6100 Synergie+ 10w40?

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (7 votes, average: 4.14 out of 5)
Loading...