Cel mai bun ulei moto ieftin

Am modificat articolul ultima data pe: 22.08.18

 

Cum aleg cele mai bune uleiuri moto, ieftine

 

In cazul in care doresti sa ai grija de motocicleta ta, dar totodata vrei sa o faci sa functioneze la capacitate maxima, uleiul pentru motor este indispensabil. Acesta are rol in acoperirea uniforma a pieselor interne si in izolarea de la contactul cu aerul, pentru a le feri de rugina. In alcatuirea sa are si o solutie speciala, care curata traseele si elimina resturile metalice.

Daca nu stii cum sa alegi un ulei moto ieftin, la un pret bun, iata care sunt trasaturile principale de care trebuie sa tii cont:

 

 

In manualul fiecarei motociclete vei regasi informatii despre lubrifiantii ideali.

Trebuie sa alegi tipul de ulei in functie de tipul motorului. Acesta din urma poate fi in 2 timpi (Kawasaki, Delta Cros Mini, Cross Nitro 14/12 NRG65) sau 4 timpi(Suzuki DL-1000 V-Strom, Tvs Apache RTR 160, Cross Alfarad Tornado).

Spre deosebire de motorul in 4 timpi, care face 4 curse intr-un singur ciclu motor, cel in 2 timpi completeaza ciclul motor intr-o singura rotatie a arborelui cotit. In cadrul acestora, uleiul poate fi introdus in motor si amestecat cu combustibilul sau poate fi injectat prin intermediul unei pompe de ulei in carterul motorului. Pentru a nu exista risc de confuzie, trebuie sa stii ca pe fiecare produs este specificat clar 2 sau 4 timpi.

Uleiul poate fi mineral, semi sintetic sau full sintetic.

Uleiul mineral sau natural este realizat pe baza unor substante minerale, alcaline, extrase din petrol. Avantajul acestuia este pretul relativ scazut datorita faptului ca nu necesita o prelucrare ampla, dificila.

Uleiurile sintetice sunt realizate in laborator, din substante chimice modificate. Ele au mai multe avantaje, printre care se numara faptul ca motorul porneste usor in conditii de temperatura scazuta si sunt foarte fluide chiar si la solicitari si temperaturi mari.

Spre deosebire de varianta conventionala, care trebuie schimbata la 15.000 de Km parcursi, uleiul artificial are un interval mare de schimb, cuprins intre 20.000 si 30.000 Km. Unul dintre dezavantaje, insa, ar fi costul. Alternativele sintetice costa de doua ori mai mult decat cele naturale.

Ca pret, sortimentul semi sintetic se afla undeva la mijloc intre cel natural si cel sintetic.

Indiferent de tipul de combustibil al motocicletei, care poate fi benzina sau motorina(motocicletele diesel sunt foarte costisitoare si zgomotoase, existand mult mai putine modele de acest fel in comert), trebuie sa tii cont de cea mai importanta caracteristica si anume, de vascozitate.

Cu cat uleiul este mai vascos, cu atat el curge mai greu si cu atat protejeaz amai bine la uzura. Vascozitatea poate fi dinamica sau cinematica. Prima se refera reprezinta rezistenta de opunere la deformare a unui fluid care se scurge printr-un orificiu. Daca timpul de scurgere este mai mare, atunci vascozitatea va fi mai ridicata. Cea cinematica se refera la masa, fiind data de raportul intre cea dinamica si densitatea fluidului.

Asadar, trebuie sa tii cont de indicele de vascozitate reprezinta timpul necesar unui fluid sa curga printr-un orificiu de marime fixa, iar proprietatea respectiva variaza odata cu temperatura. De exemplu, o vascozitate de peste 8 mm2/s la 100 de grade Celsius poate fi considerata suficient de buna pentru utilizare la motociclete.

Pe eticheta produsului vei observa si specificatia SAE, care este un acronim pentru Societatea inginerilor din industria de autovehicule. Conform acesteia, uleiurile sunt de doua tipuri: monograde si multigrade.

Cele monograd sunt: de iarna – Winter(0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W) si de vara(20, 30, 40, 50, 60). Reprezentand o singura temperatura, 10W indica de fapt -20 grade Celsius, iar valoarea 40, pe timpul verii, exprima +40 grade.

Cele multigrad isi pastreaza proprietatea la diferite temperaturi, avand o combinatie de cifre, apoi litera W si spre sfarsit, alt numar de cifre. De exemplu: 10W-40 are un indice de vascozitate de 10 la rece si 40 la cald. Pe timp de iarna este recomandat un indice de peste 20, iar vara este indicata o valoare peste 30.

Produsele pot prezenta si anumite specificatii, aprobari si certificate ca de exemplu: JASO FA(care indica faptul ca uleiul este simplu si recomandat pentru preamestec), JASO FB(este utilizat pentru majoritatea motoarelor in 2 timpi cu preamestec), JASO FC(este un ulei semi-sintetic sau mineral si produce o arsura redusa de cenusa) si JASO FD(este un ulei complet artificial, potrivit motoarelor de curse).

Afla chiar acum o serie de pareri despre cele mai bune uleiuri moto, ieftine, citind in cele ce urmeaza lista cu exemple.

 

 

Modele recomandate in 2018

 

 

Motul Scooter Expert 2T

 

Acest produs de la Motul este potrivit pentru motocicletele cu motor in doi timpi, cu sistem de lubrifiere cu preamestec sau injector. Este potrivit motoarelor care functioneaza la turatii ridicate si sub sarcina mare. De asemenea, este adecvat tuturor tipurilor de combustibil, cu sau fara plumb.

Uleiul este sintetic si are rol in lubrifierea pieselor si in combaterea uzurii. Astfel, se reduce frecarea interna a motorului si se imbunatateste forta de iesire. Unul dintre beneficii este prezenta stabilitatii termice mari, produsul fiind potrivit pentru a fi folosit atat in sezonul rece, cat si in cel cald.

O caracteristica importanta este vascozitatea, care are o valoare de 56.2 milimetri patrati pe secunda la o temperatura de 40 de grade Celsius. Valoarea scade la 9.1 milimetri patrati pe secunda in conditii de 100 de grade, insa ramane in limitele bune pentru lubtifiantii moto. Calitatea formulei determina faptul ca pretul este mai ridicat spre deosebire de celelalte produse din aceeasi gama de produse.

 

 

 

Mol Lub Dynamic Sprint 2T 

 

Daca iti doresti un ulei moto, ieftin si bun, produsul de la Mol Lub ar putea fi solutia adecvata pentru tine si pentru motocicleta ta. Este special conceput pentru vehiculele pe benzina care detin motor in 2 timpi, cu sau fara catalizator, motoretele si scuterele moderne.

Printre caracteristicile uleiului se numara faptul ca este prediluat si corespunde standardelor de performanta europene si japoneze. In procesul de creare s-au folosit doar uleiuri sintetice, rafinate si sisteme de aditivi de inalta calitate. In plus, trebuie sa stii ca se combina in mod perfect cu combustibilul si previne scurtcircuitarea bujiilor, intarziind astuparea sistemelor de esapament.

Referitor la vascozitate, trebuie sa stii ca aceasta are o valoare de 60 milimetri patrati pe secunda la o temperatura de 40 de grade Celsius, iar la 100 de grade are 8.4 milimetri patrati pe secunda. Trebuie sa tii cont de faptul ca acest ulei nu este recomandat folosirii pentru motoarele in 2 timpi cu lubrifiere prin amestec, care folosesc combustibil ce are in alcatuirea lui, bietanol E85. In ceea ce priveste pretul, acesta este mai scazut fata de costul celorlaltor produse din aceeasi categorie.

 

 

 

Castrol 2T 

 

Acest produs despre care vom discuta acum este un ulei full sintetic, deci de foarte buna calitate, potrivit pentru motocicletele cu motor in 2 timpi. Un avantaj pe care il prezinta este faptul ca uleiul se potriveste atat pentru modelele care functioneaza cu benzina, cat si pentru cele care folosesc motorina, in cazul in care te intereseaza ceva compatibil diesel.

Un aspect important este vascozitatea; trebuie sa stii ca uleiul e rezistent la temperaturi mari, curgand nu foarte rapid la o temperatura de 100 de grade, cu o valoare de 11.57 milimetri patrati pe secunda. Este antrenat in permanenta de pompa de ulei spre toate componentele care afla in miscare, deci reprezinta o protectie ideala pentru acestea.

Uleiul protejeaza motorul in special de pierderile de putere datorate depunerilor necontrolate. Asigura o accelerare imbunatatita si o putere exceptionala prin simpla apasare a acceleratiei. Indeplineste standardele actuale ale industriei pentru motor in 2 timpi.

 

 

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...