Cel mai bun aditiv de ulei, pentru motor uzat

Am modificat articolul ultima data pe: 25.06.18

 

Cum aleg cei mai buni aditivi de ulei pentru motor uzat

 

Daca ai o masina ce are o varsta de peste 5-6 ani sau calatoresti foarte mult, toti acesti ani in care autovehiculul a functionat incep sa se vada, sub forma zgomotelor sau a consumului de ulei, iar uneori chiar se observa o pierdere a puterii motorului. in continuare, iti punem la dispozitie un ghid de cumparaturi, din care vei afla cum poti alege un aditiv de ulei pentru motor uzat, la un pret bun.

 

 

Aditivii de ulei se impart in mai multe categorii.

Modificatori ai coeficientului de frecare: au capacitatea de a forma un strat protector la suprafata componentelor expuse la temperaturi mari (peretii cilindrilor, pistoane si axe cu came) si de a reduce frecarea atunci cand aceste piese se afla in miscare. Grafitul sau molibdenul din compozitie ajuta la scaderea frecarii atunci cand motorul functioneaza la temperaturi ridicate si sarcini grele. Acesti aditivi ajuta, de asemenea, si la economia de combustibil.

Antioxidanti: in condiții de temperaturi ridicate în motor, uleiul de motor se poate oxida cand reacționeaza cu oxigenul. Daca se intampla acest lucru, uleiul de motor se maturizeaza rapid, se ingroasa si se formeaza namol. Antioxidantii lucreaza pentru a incetini aceasta oxidare si formarea de depozite. De asemenea, ele ajuta la menținerea curateniei motorului si la prelungirea duratei de viata a uleiului de motor.

Inhibitori de coroziune: partile interne ale motorului pot fi ruginite si corodate din cauza expunerii la umiditate si acizi. Acesti aditivi creează o pelicula peste piesee interne si le protejeaza impotriva daunelor cauzate de aceste pericole.

Cele mai multe pareri despre cei mai buni aditivi de ulei, pentru motor uzat ne spun ca foarte importanta este si compatibilitatea cu diferitele tipuri de ulei.

Uleiurile sunt minerale, obtinute prin rafinarea directa a petrolului, sintetice, obtinute prin procese chimice complexe sau semi-sintetice, o combinatie intre uleiul mineral si cel sintetic. In cartea tehnica a masinii vei vedea clar ce tip de ulei trebuie sa folosesti. Trebuie sa stii ca nu toti aditivii sunt compatibili cu toate aceste tipuri de ulei.

Concentratia necesara de aditiv

In general, aditivii sunt foarte concentrati  si vin in flacoane de 250 – 300ml. Aceasta cantitate este suficienta pentru 5 pana la 7 litri de ulei, deci nu vei avea nevoie de cantitati uriase de aditiv. In general, masinile mici au o cantitate de 4 – 6 litri de ulei de motor.

Cu aceste informatii la dispozitie, vei putea alege un aditiv bun, pentru masina ta. iti prezentam in continuare cateva produse ce au prezentat un feedback pozitiv din partea utilizatorilor.

 

 

Modele recomandate in 2018

 

 

Metabond Eco

 

Un ameliorator bun, recomandat pentru toate tipurile de motoare, este Metalbond Eco. Acesta contine nanoparticule ceramice, care se fixeaza pe pistoane, segmenti, cilindri si rezolva inclusiv problemele cauzate de etanseitatea imperfecta.

Datorita componentelor policeramice, asigura o lubrifiere avansata, ce usureaza functionarea, mareste randamentul si reduce consumul. Actiunea presiunii si temperaturii determina aparitia unei reactii chimice a aditivului cu suprafetele metalice si formarea unei pelicule protectoare. Datorita frecarii reduse, motorul nu va mai produce zgomot puternic si va functiona la temperaturi mai mici. Un flacon de 250 ml este suficient pentru 4-8 litri de ulei.

Ca avantaje mentionam compatibilitatea cu toate tipurile de lubrifianti, indiferent daca sunt sintetici sau minerali, eliminarea problemelor pornirii pe durata anotimpului rece si mentinerea vascozitatii uleiului o perioada mai lunga, astfel prelungind durata intervalului dintre schimburile de ulei. Un mic dezavantaj ar putea fi necesitatea improspatarii acestuia la urmatoarele revizii tehnice(ca la majoritatea aditivilor).

 

 

 

 

 

Liqui Moly Oil Treatment 

 

Daca doresti un aditiv de ulei, pentru motor uzat, ieftin si bun, atunci Liqui Moly este alegerea potrivita. Acesta prelungeste durata de viata a propulsorului, reduce frecarea si imbunatateste capacitatea de ungere a uleiului, prin stabilizarea si corectarea gradului de vascozitate.

Acest tratament este unul performant si protejeaza motorul chiar si in cazul exploatarii in conditii dificile, componentele sale rezistand in cazul presiunilor mari, reducand mai ales uzura mecanica. Este compatibil cu toate tipurile de ulei, iar prin folosirea lui se prelungeste durata de folosire a acestuia si scade consumul de carburant.

Rezistenta la temperaturi scazute si pretul destul de mic, la momentul actual, sunt doua dintre avantajele suplimentare ale acestui produs. Deoarece la temperaturi sub -5 grade Celsius acesta nu mai curge, se recomanda adaugarea lui in motor dupa incalzirea flaconului. Cei 300 de militri din cutie sunt suficienti pentru 7 litri de ulei.

 

 

 

 

 

Metalubs X Old 

 

Pentru un tratament avansat al motoarelor foarte uzate iti recomandam Metalubs X Old. Acesta contine componente policeramice ce au ca efect reducerea frecarii dintre piesele interne si asigura o buna etansare. Este recomandat pentru toate tipurile de motoare uzate, indiferent de combustibilul folosit.

Datorita dimensiunilor reduse, microparticulele din acest aditiv ajung la nivelul tuturor denivelarilor si microfracturilor partilor metalice ale motorului. Astfel au un rol important inclusiv in ungerea si pastrarea integritatii componentelor interne. Suprafata formata de acestea este foarte rezistenta la presiune si temperatura si astfel se prelungeste durata de exploatare a vehiculului.

Usurarea pornirilor, reducerea consumului, temperaturii de functionare si a nivelului de noxe impreuna cu compatibilitatea cu toate tipurile de ulei sunt unele avantaje ale utilizarii acestui aditiv. Pretul un pic mai mare la momentul actual poate fi vazut de catre unii drept un dezavantaj.

 

 

 

 

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (25 votes, average: 4.40 out of 5)
Loading...