Cele mai bune uleiuri pentru cutia de viteze

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

 

Cum gasesc cel mai bun ulei pentru cutia de viteze

 

Cutia de viteza este una dintre cele mai importante parti ale instalatiei auto, fiind cea care preia forta de tractiune generata de motor, transmitand-o prin miscari de rotatie controlate catre rotile masinii. Practic, consta intr-un ansamblu de roti dintate, inconjurat de ulei, iar in timpul functionarii, poate fi contaminat cu diferite substante, precum pilitura de fier sau aschii ce pot sari de la celelalte componente. Tocmai de aceea, pentru a-i pastra o buna functionare si a-i prelungi durata de viata, e necesara schimbarea uleiului pentru cutia de viteze.

Cumpararea unui lubrifiant este o mare responsabilitate pentru orice sofer, intrucat alegerea unui produs de calitate indoielnica poate avea urmari grave asupra integritatii transmisiei. Nu e insa cazul sa te ingrijorezi, intrucat iti venim in ajutor cu un ghid de cumparaturi, menit sa lamureasca cele mai importante intrebari pe care le poate avea un sofer ce face o astfel de achizitie pentru prima oara. Apoi, la final, celor interesati le spunem si unde gasesc ulei pentru cutia de viteza, la preturi bune.

a-ulei-pentru-cutia-de-viteze

Utilitatea: Stii deja ca lichidul protejeaza componentele sistemului de transmisie, insa aceasta nu e singura functie pe care o indeplineste. In primul rand, asigura ungerea pieselor, conferind o frictiune foarte buna si, implicit, o transmisie lina. Apoi, protejeaza impotriva uzurii, are proprietati anti-corozive si anti-oxidare, dar si impotriva spumarii. Totodata, raceste cutia de viteze, iar soferul poate schimba vitezele chiar si cand temperatura de afara e foarte scazuta.

Ai nevoie de ulei pentru cutie de viteza Logan sau ulei pentru cutie de viteza Golf 4, de exemplu? Primul lucru pe care trebuie sa-l faci e sa verifici cartea tehnica a vehiculului si sa consulti specificatiile producatorilor (capitolul despre sistemul de ungere). Orice fabricant ofera informatii in privinta frecventei schimbarii, a tipului de ulei corespunzator in functie de vascozitate, precum si recomandari privind o intretinere corecta a piesei.

Totodata, nu trebuie sa iei ad litteram toate informatiile gasite, mai ales daca folosesti masina mai intens decat in mod normal, daca o incarci cu greutati considerabile sau conduci intr-o regiune cu temperaturi foarte scazute sau foarte ridicate. In astfel de situatii, inainte de a alege alta formula, consulta un specialist.

 

Tipologie: Diferitele sortimente din comert sunt catalogate in functie de baza formulei, de gradul de vascozitate si de compatibilitatea cu conditiile in care este exploatata masina. De asemenea, trebuie sa stii ca exista ulei pentru cutia de viteze automata si pentru cea manuala.

In functie de tehnologia de baza, exista trei variante: cu baza minerala, semisintetica si sintetica. Compusii minerali contin mai putini aditivi si sunt recomandati daca temperatura din instalatie e mai mica de 70 de grade. Pot fi utilizati la unele vehicule mai putin solicitate. O formula sintetica are proprietati mai bune, protejand masinile folosite intens, precum camioanele de marfa, si are o vascozitate mai scazuta la temperaturi extreme joase.

De asemenea, cand temperatura de operare este foarte ridicata, lucru ce se intampla cand climatul e fierbinte, vascozitatea se va mentine si ea inalta, impiedicand oxidarea si defalcarea termica (cand caldura interioara e exagerat de ridicata, grosimea uleiului se schimba, degradandu-se).

Uleiul sintetic e  facut din ingrediente precum polialfaolefina sau poliglicol, acesta din urma fiind superior, conform celor mai multe pareri despre cele mai bune uleiuri pentru cutia de viteze, datorita proprietatilor de ungere excelente, ce mentin instalatia protejata de depuneri si reziduuri. Totodata, costurile tind si ele sa fie mai ridicate, iar daca esti dispus sa sacrifici putin din performanta in favoarea pretului, poti alege un ulei semisintetic. Orice ai face, nu amesteca tipurile de ulei.

In functie de dependenta de vascozitate S.A.E (Society of Automotive Engineers – grupul de specialisti ce a pus bazele clasificarii), exista trei categorii: uleiuri de iarna (70W, 75W, 80W si 85W), de vara (80W, 85W, 90W, 140W si 250W) si pentru tot anul (allseason: 75W – 80, 75W–90, 80W–140, etc.). In acest caz, W vine de la cuvantul “winter”, ce inseamna “iarna” in limba engleza, iar valorile date reprezinta gradele vascozitatii, in functie de care au fost clasificate uleiurile.

Vascozitatea asigura curgerea lina a lichidului, acoperind componentele motorului si impiedicandu-le sa se frece de celelalte piese metalice. In urma frecarii (forfecare), grosimea stratului de ulei se poate subtia, fenomen influentat si de temperatura, de incarcatura si de viteza. Totusi, un produs de calitate isi va pastra proprietatile, in timpul perioadei de utilizare. Numerosi specialisti sustin ca pentru vehiculele din Romania, un ulei pentru cutia de viteze 75W90 se afla printre cele mai bune.

In functie de compatibilitatea cu conditiile de utilizare a automobilului (APL), exista 7 grupe de uleiuri, dintre care cele mai importante sunt GL-4 si GL-5. Diferenta dintre cele doua e data de cantitatea de aditivi chimici, iar cand alegi, trebuie sa tii cont de modul in care exploatezi vehiculul. Daca ai o cutie de viteze manuala si folosesti masina in conditii normale (in principal pentru transport prin oras), vei introduce un ulei din categoria GL-4. Pentru instalatii mai solicitate, in conditii vitrege (drumuri neasfaltate, transport de marfa sau pasageri, climat rece, etc.), poti utiliza GL-5.

b-ulei-pentru-cutia-de-viteze

Frecventa schimbarii: Intervalul de timp in care vei schimba uleiul depinde de cativa factori, precum specificatiile din fisa tehnica (Volkswagen, de pilda, recomanda schimbarea la fiecare 2 ani), de culoarea lichidului vechi (daca e maroniu, poate indica uzura cutiei de viteze), de tipul transmisiei (trebuie schimbat mai des la cutiile automate), de anumite defectiuni (scurgeri, de exemplu). In functie de tipul masinii, pot fi sugerate si alte conditii pentru care e nevoie de o asemenea revizie.

 

Costurile de achizitie: Asa cum e de asteptat, pretul este proportional cu calitatea produsului, insa depinde si de producator. Daca banii sunt un neajuns, poti cumpara ulei mineral, insa trebuie sa te astepti la performante mai scazute (riscul de a-si schimba vascozitatea sub limita admisa e ridicat). S-ar putea nici sa nu merite, in comparatie cu varianta sintetica, avand in vedere ca are un impact foarte mare asupra duratei de viata a cutiei de viteze.

De asemenea, pretul pe care-l vei plati depinde si de cantitatea necesara de ulei pentru un schimb complet. Pentru a fi imbaiata complet in solutie, in cutie trebuie introdusi aproximativ 2 – 2, 5 litri, iar cele mai multe dintre produsele din comert sunt comercializate in cantitati de 1l.

 

Pentru a face o afacere profitabila, poti incepe sa cauti unde gasesc ulei pentru cutia de viteza, la un pret bun, si alti soferi. Internetul este mult mai ofertant, comparativ cu magazinele conventionale de specialitate: nu doar ca oferta site-urilor de cumparaturi e mai vasta, dar sunt puse la dispozitie si numeroase promotii si reduceri.

 

Produse recomandate in 2016

 

 

Elf Tranself NFJ

 

1-elf-tranself-nfjIn cazul in care detii o cutie de viteza manuala din gama Renault, afla ca produsul de fata este special conceput pentru o astfel de instalatie. Te va incanta sa descoperi ca are costuri de achizitie foarte reduse, astfel ca iti vei permite sa cumperi mai multe sticle, atat cat iti este suficient, avand in vedere ca produsul are o cantitate de 1 l.

Trebuie spus ca este un ulei pentru cutia de viteza ieftin si bun. Lichidul are baza sintetica, care isi mentine proprietatile chiar si in conditiile in care utilizezi intens vehiculul. De asemenea, gradul de vascozitate este 75W80, oferind aceeasi protectie ridicata pe intreaga perioada de utilizare.

Produsul este compatibil cu instalatiile Renault, din familia J, TL4 si NDX (Twingo, Clio, Modus, Kangoo, Megane (cu exceptia Megane/ScenicII PK4), Laguna(cu exceptia 2.2DT, dci si 6V) si Espace (cu exceptia 2.0 si 1.9 dti). Elf Tranself NFJ asigura lubrifiere optima pentru cutiile cu transmisie manuala, avand marele avantaj de a putea fi cumparat accesibil.

 

Avantaje:

Oferta de pret a produsului este foarte avantajoasa.

Are grad de vascozitate 75W80, potrivit pentru infrastructura si conditiile climatice din Romania.

Are compozitie sintetica, cu grad de protectie ridicat.

Previne contactul intre componentele metalice, multumita aditivilor speciali EP.

 

Dezavantaje:

E recomandat doar pentru cutii de viteze Renault.

button 1

 

 

 

Liqui Moly Top Tec ATF 1800

 

2-liqui-moly-top-tec-atf-1800Liqui Moly Top Tec ATF 1800 este unul dintre cele mai bune uleiuri pentru cutia de viteze cu transmisie automata, cel putin asa sustin multi dintre utilizatorii care au folosit deja produsul. Preferintele pentru lichid sunt de inteles, avand in vedere numeroasele beneficii pe care le aduce.

Este un ulei de sinteza, avand un indice de vascozitate ridicat, ce mentine o transmisie buna si o schimbare de viteza usoara, indiferent cat de solicitante sunt conditiile de functionare. De asemenea, prezinta protectie impotriva spumarii, a uzurii si a oxidarii, iti mentine vascozitatea si la temperaturi scazute, are proprietati de frictiune si anti-corozive foarte bune.

Multumita acestor beneficii, frecventa schimbarii uleiului este mai redusa, ceea ce poate justifica investitia. E recomandat pentru Toyota WS, Nissan Matic S, BMW 83 22 0 142 516 (M-1375.4), Fiat 9.555550-AV5, Hyundai SP-IV si VW G 060 162. Dupa cele mai multe standarde, acesta este un ulei de inalta calitate, cu o formula sintetica, care poate fi utilizat pentru o gama larga de vehicule.

 

Avantaje:

Are la baza o tehnologie de sinteza, ce-i confera performante sporite.

Permite schimbarea optima a vitezelor in orice conditii, datorita indicelui de vascozitate.

Asigura protectie anti-coroziva si prezinta stabilitate la oxidare.

Are un domeniu vast de aplicare, fiind compatibil cu mai multe autovehicule.

 

Dezavantaje:

Intrucat e destinat cutiilor automate, uleiul trebuie schimbat mai des, ceea ce duce la costuri mai mari, avand in vedere pretul usor mai ridicat al produsului.

button 1

 

 

 

Motul Motylgear 75W90

 

3-motul-motylgear-75w90Deoarece numerosi cumparatori care au fost intrebati care e cel mai bun ulei pentru cutie de viteza manuala au indicat produsul Motul Motylgear, nu putem sa nu ti-l recomandam si tie. Trebuie spus inca de la inceput ca acesta are la baza o tehnologie de sinteza, astfel ca stii din start ca este superior altor formule de pe piata.

De asemenea, are o vascozitate notata 75W90, iar in ceea ce priveste cantitatea de aditivi adaugata, se incadreaza in standardul  API GL 4+5. Asadar, nu doar ca va putea oferi gradul de protectie promis, indiferent ca vehiculul este folosit pe drumuri neasfaltate de tara sau e pornit cand temperatura exterioara este fie foarte ridicata, fie extrem de scazuta, dar va asigura buna functionare a instalatiei pentru timp indelungat.

In cazul in care doresti sa-ti protejezi cutia cu transmisie manuala, pe care stii ca o vei solicita destul de mult, s-ar putea sa vrei sa investesti in produsul Motul Motylgear.

 

Avantaje:

Ulei conceput pentru cutiile cu transmisie manuala.

Lichidul are baza sintetica, avand proprietati excelente de ungere.

Are vascozitate cotata la 75W90, mentinandu-si fluiditatea la temperaturi scazute.

Contine aditivi ce reduc frictiunea si protejeaza de coroziune.

 

Dezavantaje:

Produsul are 1 l, investitia putand fi mai ridicata, pentru persoanele care au nevoie de mai mult lichid, pentru a asigura un schimb complet.

button 2

 

 

 

Liqui Moly Top Tec ATF 1100

 

4-liqui-moly-top-tec-atf-1100Potentialilor cumparatori care sunt interesati sa achizitioneze ulei pentru cutia de viteze, la un pret bun, le spunem ca sunt mari sanse sa nu mai fie nevoie sa caute produsul perfect si sa se opreasca la cel de fata. Sustinem afirmatia in baza numeroaselor avantaje pe care lichidul promite sa le ofere detinatorilor de autoturisme.

In primul rand, este un lichid hidraulic care are baza sintetica, la care sunt adaugati aditivi moderni, capabili sa ofere performante inalte pentru folosire. Formula uleiului este conceputa asa incat sa ofere stabilitate termica ridicata, permitand pornirea chiar si cand se inregistreaza temperaturi excesive.

De asemenea, are rezistenta chimica inalta, indepartand riscul de uzura, de frecare si de coroziune. In cazul in care ai nevoie sa schimbi uleiul cutiei de viteze cu transmisie automata, si cauti cel mai bun raport calitate-pret de pe piata, s-ar putea sa fii satisfacut de oferta producatorului Liqui Moly.

 

Avantaje:

Ulei pentru transmisii automate.

Il poti cumpara la pret avantajos.

Are aprobare pentru utilizare la o multime de cutii de viteze si vehicule.

Are la baza uleiuri sintetice, ce permit o functionare optima chiar si in conditii de fluctuatii mari de temperatura.

 

Dezavantaje:

Poate necesita schimbari mai frecvente.

button 2

 

 

 

Mobil ATF 3309

 

5-mobil-atf-3309Mobil ATF 3309 este un ulei pentru cutia de viteze care are o formula inovativa, fiind capabil sa ofere instalatiei performante ridicate. Orice sofer care are un autoturism compatibil cu acest produs va observa inca de la prima incarcare transmisia lina a cutiilor automate, cu blocare prin alunecare controlata.

Nu doar ca schimbarea vitezelor se va produce fara zgomote si vibratii, insa asigura si o manevrabilitate foarte buna a masinii. Asa cum e de asteptat, are protectie la cateva dintre pericolele ce pot afecta instalatia, precum oxidarea, coroziunea, rugina si spumarea.

Datorita indicelui de vascozitate inalt, grosimea lichidului se va pastra, fara a se subtia atunci cand e solicitat la temperaturi inalte, si nici nu se va ingrosa cand temperatura de pornire e scazuta. Iata unul dintre cele mai bune solutii pentru ungerea cutiei de viteze, care functioneaza cu transmisie automata, de pe piata!

 

Avantaje:

Ofera lubrifiere excelenta transmisiilor automate.

Asigura schimbarea lina a vitezelor si o functionare silentioasa a autoturismului.

Are durabilitate crescuta, multumita rezistentei la oxidare.

E compatibil cu materiale de etansare din cauciuc sintetic.

 

Dezavantaje:

Avand in vedere calitatea inalta, trebuie sa te astepti la costuri pe masura.

button 2

 

 

 

Comments

comments