Cel mai bun lichid de frana

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

 

Cum gasesc cel mai bun lichid de frana

 

Cu totii stim ca, pentru o franare eficienta si o buna ingrijire a sistemului responsabil cu acest lucru, este nevoie de un lichid special. Totusi, atunci cand apar probleme, de cele mai multe ori, este nevoie sa apelezi la specialisti, cu atat mai mult cu cat pe Internet intalnesti o multime de informatii derizorii.

Ei bine, tinem sa iti spunem ca utilizarea sa nu presupune nimic complicat, ci este nevoie doar sa cunosti cateva aspecte explicitate in acest ghid. In plus, printr-o simpla lectura, afli unde gasesc lichid de frana la un pret bun toti ceilalti, precum si cum sa il alegi pe cel potrivit pentru nevoile tale.

lichid-de-frana-task-1

Tipologia: luand in considerare compozitia produselor, acestea se impart in trei categorii principale: pe baza de glicoleter, de silicon si uleiuri minerale.

Primele mentionate sunt cele mai intalnite astazi, producandu-se prin sinteza chimica. Acestea sunt comercializate abia dupa ce corespund unor standarde stricte ale DOT (Departamentul de Transport), ceea ce inseamna ca vin insotite de o certificare a calitatii. Dintre proprietatile lor merita amintite: punctul de fierbere ridicat, absorbtia umiditatii astfel incat sa nu ajunga in sistemul de franare (sunt higroscopice), costurile mici de care sunt insotite.

Pe de alta parte, atunci cand vine vorba de lichid de frana pe baza de silicon, cunoscatorii se gandesc imediat la DOT 5. Acesta este folosit, in cele mai multe cazuri, pentru vehiculele militare si trebuie sa respecte, de asemenea, normele Departamentului de Transport. Beneficiaza de unul dintre cele mai inalte puncte de fierbere disponibile, dar nu poseda capacitatea absorbtiei umiditatii. Totusi, separa apa de restul lichidului, lasand-o sa se stabileasca in partea de jos a cilindrului, astfel incat eficienta produsului sa nu fie afectata.

Nu in ultimul rand, uleiurile minerale (LHM+) reprezinta solutia naturala pentru cei care isi doresc o substanta de acest gen cu un punct de fierbere crescut. Dintre caracteristicile sale, cea mai importanta este non-absorbtia H2O, ceea ce inseamna ca o canistra poate fi lasata deschisa oricat. Totusi, orice picatura de apa prezenta in sistemul de franare va cauza daune ireparabile. De altfel, sunt si mult mai scumpe si nu exista un act normativ care sa impuna anumite standarde. Sunt utilizate adesea pentru biciclete.

Inainte de a discuta orice alt aspect, te informam ca, de regula, producatorul sistemului de franare al vehiculului iti raspunde la intrebarea “ce lichid de frana sa folosesc?”. Asadar, trebuie sa verifici detaliile tehnice inainte de a cumpara orice.

 

Punctul de fierbere: se refera la nivelul exprimat in grade Celsius la care substanta incepe a se vaporiza. Ca o regula generala, acesta trebuie sa fie cat mai ridicat, lucru impus de faptul ca lichidul de frana este supus unor temperaturi mari in zona cilindrilor.

Acest parametru este discutat de catre specialisti in doua sensuri, si anume: punctul de fierbere “umed” si cel “uscat”. Primul termen se refera la temperatura la care lichidul se vaporizeaza atunci cand prezinta in compozitie un procent de apa de cel mult 3,7% din volum. In aceasta situatie, performanta produsului este mai scazuta (minima). De cealalta parte, prin conceptul de “punct de fierbere uscat” se intelege eficienta maxima a lichidului in starea sa pura. Cu alte cuvinte, arata ce nivel de temperatura poate suporta in conditiile absentei umiditatii in compozitia sa.

Aplicand aceste doua extreme, se poate opera o distinctie utila intre principalele tipologii: DOT 2 (140°C/190°C) – nu se mai comercializeaza astazi –, DOT 3 (140°C/205°C), DOT 4 (155°C/230°C), DOT 5 (180°C/260°C), DOT 5.1 (180°C/260°C), LHM+ (249°C/249°C).

Fiindca aceasta disociere ar putea fi utila doar persoanelor versate, simplificam problematica si te informam ca DOT 3 se recomanda autovehiculelor fara servo-frana si ABS, in timp ce DOT 4 se potriveste perfect masinilor si camioanelor moderne (care prezinta echiparile amintite), iar DOT 5.1 este conceput pentru automobilele destinate curselor.

 

Vascozitatea: pentru a te bucura de un sistem de franare eficace, este absolut necesar ca lichidul sa aiba capabilitatea de a pastra constant un anumit nivel al rezistentei la curgere, indiferent de conditiile climatice din exterior. Consultand standardele Departamentului de Transport (DOT), iti poti da seama de limita sub care trebuie mentinuta vascozitatea.

Astfel, conform celor mai multe opinii despre cele mai bune lichide de frana, daca iti doresti sa dispui de performante superioare chiar si in zonele polare, se impune alegerea unui produs de tipul DOT 5.1, respectiv DOT 3. Motivul consta in faptul ca substantele cu un nivel scazut al vascozitatii confera sentimentul opririi optime a autovehiculului. Acest lucru nu inseamna ca DOT 4 este un tip de lichid ineficient, ci doar ca senzatia la franare nu este aceeasi. Drept precizare, concluzia de fata a rezultat in urma realizarii a nenumarate teste in conditii climatice vitrege.

lichid-de-frana-task-2

Coroziunea: reprezinta in general efectul daunator pe care il pot avea substantele asupra metalelor. Lichidul de frana nu trebuie sa corodeze piesele componente ale sistemului de oprire al autovehiculului, ci, dimpotriva, este imperativ sa aiba o actiune de protectie impotriva aparitiei ruginii. La acest capitol se remarca uleiul mineral Citroën LHM, fiind urmat in acest top de produsele pe baza de silicon, care afecteaza vopseaua mult mai putin decat cele cu glicoleter. In cazul unui lichid sintetic, iti sugeram utilizarea unor aditivi.

 

Utilizarea: majoritatea cunoscatorilor sunt de parere ca lichidul de frana trebuie in medie schimbat o data la doi ani daca folosesti autoturismul intr-un regim urban normal. In contextul in care apelezi la el excesiv, atunci este foarte probabil ca acesta sa necesite o inlocuire mai rapida.

Este relativ dificil sa iti dai seama din ochi cand trebuie schimbat lichidul, intrucat acest lucru se face atunci cand nivelul de umiditate a devenit prea ridicat (peste 4% din volumul total). Adeseori, nici mecanicii de la service-urile auto nu iti spun de ce trebuie inlocuit, ci doar ca e necesar. Poti evita situatiile de acest gen frecventand atelierele dotate cu testere electronice sau pur si simplu achizitionand un astfel de instrument.

 

Daca ai lecturat cu atentie criteriile de selectie prezentate, cu siguranta vei face alegerea potrivita. Iar pentru a nu plati sume uriase pentru achizitionarea unui astfel de produs, noi iti recomandam sa ramai in mediul online. De ce? Pentru ca, asa cum spun multi cumparatori multumiti, acesta este locul unde gasesc lichide de frana la preturi bune toti doritorii.

 

 

Produse recomandate in 2016

 

 

Bosch DOT 4

 

1-bosch-dot-4Vrei un lichid de frana DOT 4 fabricat de un brand cunoscut? Ei bine, noi iti recomandam acest produs ce apartine companiei Bosch, considerat de specialisti drept una dintre cele mai intelepte alternative. Se remarca prin faptul ca pune la dispozitia ta o cantitate considerabila de un litru, adica exact atat cat ai nevoie pentru autoturisme precum Volkswagen Golf 4, respectiv Golf 5.

Se prezinta intr-un recipient metalic, fapt care confera un plus de protectie impotriva absorbtiei apei. Astfel, proprietatile sale sunt mentinute. Se distinge prin aceea ca, desi se inscrie in clasa DOT 4, poseda puncte de fierbere cu mult superioare celor specifice, si anume: cel umed de 165°C, iar cel uscat de 265°C.

Acest lucru inseamna ca beneficiaza de o lunga durata de viata, intrucat vaporizarea este la cote minime. Pe langa toate aceste caracteristici, trebuie amintit si ca beneficiaza de niste costuri de achizitie accesibile buzunarului oricui.

 

Avantaje:

Pune la dispozitia potentialilor cumparatori o cantitate generoasa.

Prezinta puncte de fierbere superioare.

Beneficiind de o compatibilitate larga, este un lichid de frana pentru Golf 4, respectiv pentru Golf 5.

Pretul este un chilipir.

 

Dezavantaje:

Fiind pe baza de glicoleter, poate afecta vopseaua si dauna pielii in cazul unui contact direct.

button 1

 

 

 

Motul DOT 5.1

 

2-motul-dot-5-1De asemenea, o buna optiune pentru masina/ motocicleta ta o reprezinta acest lichid de frana Motul la un pret bun. Desi se inscrie in clasa DOT 5.1 (ceea ce ar trebui sa insemne ca se recomanda automobilelor de curse), produsul de fata este special conceput pentru a se potrivi majoritatii sistemelor de oprire de tip ABS. Este 100% sintetic, pe baza de poliglicol.

Din aceasta cauza, iti recomandam sa eviti contactul direct cu pielea. In ceea ce priveste punctele de fierbere, se remarca prin niste valori generoase, si anume: cel umed de 185°C, iar cel uscat de 270°C. De aici se deduce ca nivelul de vaporizare este destul de scazut, iar durata de actiune poate ajunge la cativa ani.

Se comercializeaza intr-un flacon cu o capacitate de 500ml, cantitate care ar putea sa fie insuficienta in unele situatii. Pentru a-l achizitiona insa, nu trebuie sa scoti sume uriase de bani din portofel.

 

Avantaje:

Prezinta niste valori uimitoare la capitolul puncte de fierbere, ceea ce inseamna ca nivelul de vaporizare este redus.

Poseda proprietatea de a fi anti-coroziv.

Este compatibil cu majoritatea sistemelor de franare de tip ABS.

Vascozitatea scazuta asigura performante superioare in orice conditii climatice.

 

Dezavantaje:

Dispui de o cantitate de produs relativ mica.

button 1

 

 

 

Mobil Brake Fluid DOT 4

 

3-mobil-brake-fluid-dot-4Consultand topul realizat de specialisti, vei vedea ca printre cele mai bune lichide de frana, pe langa Motul si Castrol, se gaseste si produsul brandului Mobil. Acesta face parte din clasa DOT 4, ceea ce inseamna ca este fabricat prin sinteza chimica, pe baza de poliglicoli.

Se caracterizeaza prin punctele de fierbere ridicate (155°C/230°C), fapt care iti garanteaza ca vaporizarea este destul de redusa. Astfel, are o durata de viata de circa 2 ani, in conditiile utilizarii in regim urban normal a masinii. Se poate folosi pentru o gama larga de autovehicule compatibile cu lichide de tipul DOT 3, respectiv DOT 4.

Cu alte cuvinte, daca esti in posesia unui model Opel Astra G, poti apela cu incredere la acesta. Totodata, trebuie mentionat ca este anti-coroziv; in consecinta, nu trebuie sa iti faci griji ca va deteriora piesele componente ale sistemului de oprire. Il poti cumpara la un pret accesibil.

 

Avantaje:

Este un lichid de frana pentru Opel Astra G, putand fi folosit si in cazul altor autoturisme.

Ai siguranta ca piesele componente nu se deterioreaza, intrucat este o substanta anti-coroziva.

Dispune de puncte de fierbere ridicate.

Necesita a fi inlocuit rar (la doi ani).

 

Dezavantaje:

Cantitatea de produs (500ml) s-ar putea dovedi insuficienta in unele situatii.

button 2

 

 

 

Motul RBF 660 Factory Line

 

4-motul-rbf-660-factoryTitlul de cel mai bun lichid de frana de pe piata revine produsului fabricat de brandul Motul. Intr-o prima ordine de idei, este special conceput pentru a rezista temperaturilor extreme generate de sistemul de oprire. Din acest considerent se infatiseaza cu niste puncte de fierbere extrem de ridicate: cel umed de 204°C, iar cel uscat de 325°C.

Prin urmare, gradul de vaporizare este unul redus, iar durata de viata mult prelungita. Intr-o alta ordine de idei, beneficiaza de o larga compatibilitate cu toate sistemele de franare care nu sunt pe baza de silicon. Ba mai mult, asigura o performanta ridicata in conditii de ploaie si previne blocarea vaporilor.

Nu in cele din urma, se comercializeaza insotit de un pret usor piperat, astfel ca vei fi nevoit sa scoti o oarecare suma de bani din buzunar. Inainte de a porni la cumparaturi, merita sa mai stii ca se inscrie in tipologia DOT 4.

 

Avantaje:

Poate fi folosit pentru orice sistem de franare pe baza de poliglicoli.

Beneficiaza de o performanta superioara in cazul unei vremi nefavorabile.

Este o formula gandita pentru a face fata temperaturilor ridicate.

Ai siguranta ca nu te vei confrunta cu situatii cand vaporii blocheaza intreg sistemul.

 

Dezavantaje:

Pretul necesita o investitie considerabila.

button 2

 

 

 

Liqui Moly DOT 4

 

5-liqui-moly-dot-4Atunci cand vine vorba de lichid de frana ieftin si bun, majoritatea cunoscatorilor tind sa indice produsul brandului Liqui Moli. Formula sa este pe baza de glicoleter, imbunatatita insa cu inhibitori care previn coroziunea partilor metalice din componenta sistemului de oprire al masinii.

In consecinta, contribuie la cresterea duratei de viata a pieselor, realizand in acelasi timp o ungere eficienta a acestora. De asemenea, asigura protectie impotriva formarii bulelor de aer. Face parte din clasa DOT 4, prezentandu-se cu niste puncte de fierbere ridicate: cel umed de 155°C, iar cel uscat de 230°C.

Vascozitatea ridicata (1800mm2/s) garanteaza eficienta in contextul temperaturilor oscilante. Permite amestecarea cu alte lichide de frana sintetice de buna calitate si este compatibil cu toate sistemele cu disc si tambur, precum si cu unele dintre cele de cuplare. Se comercializeaza la un pret scazut intr-un flacon de 500ml, a carui valabilitate este de un an (in conditiile in care acesta este sigilat).

 

Avantaje:

Contribuie la prelungirea duratei de viata a sistemului de franare.

Este compatibil cu o gama variata de modele de autoturisme.

Vaporizarea prezinta valori scazute, multumita punctelor de fierbere de care se bucura lichidul.

Dispune de un raport calitate – pret exceptional.

 

Dezavantaje:

Este posibil sa ai nevoie de doua flacoane de acest gen.

button 2

 

 

 

Comments

comments